مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: مصوبه دولت مبنی بر شهرستان شدن کوهسرخ به دستگاه های اجرایی ابلاغ و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز برای این شهرستان اعتبارات مستقلی را برای سال جاری اختصاص خواهد داد.

گزینه ای برای  فرماندار ی کوهسرخ  به وزارت کشور معرفی نشده است /تخصیص اعتبارات مستقل برای شهرستان کوهسرخ

محمد علی نبی پور در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: فرماندار شهرستان کوهسرخ طی چند ماه آینده انتخاب خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمان دقیقی برای این موضوع نمی توان مشخص کرد زیرا فرایند آن باید از طریق وزارت کشور دنبال شود که با توجه به بحران کرونا این وزارتخانه تاکید ویژه دارد که حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ گونه تغییری در فرمانداری ها و سایر پست ها صورت نگیرد.

نبی پور با بیان اینکه هنوز افرادی برای تصدی این پست به وزارت کشور معرفی نشده اند، ادامه داد:  پس از معرفی افراد ، تایید و گزینش آنها از سوی وزارت کشور انجام و فرد انتخاب شده معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصوبه دولت مبنی بر شهرستان شدن این منطقه به دستگاه های اجرایی نیز طی هفته جاری ابلاغ خواهد شد و با اعلامی که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شده است اعتبارات این شهرستان امسال مستقل خواهد شد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری  خراسان رضوی افزود: از محل اعتبارات وزارت کشور نیز برای راه اندازی فرمانداری و بخشداری های جدید این شهرستان ردیفی در نظرگرفته شده است که به محض انتصاب و آغاز به کار فرماندار شهرستان ابلاغ و پرداخت آن صورت خواهد گرفت .  

وی ادامه داد: به محض انتصاب و آغاز فعالیت فرماندار در شهرستان، به تدریج زیرساخت های لازم برای فعالیت سایر دستگاه ها به صورت مستقل از شهرستان کاشمر فراهم خواهد شد. اگرچه در برخی از شهرستان های استان علی رغم گذشت چندین سال به دلیل برخی مسائل نظیر تامین نیروی انسانی و هزینه های جانبی هنوز دستگاه های اجرایی به صورت مستقل در آنجا استقرار پیدا نکرده اند.

نبی پوردرباره حضور بالغ بر ۷۰درصدمدیران و کارکنان پروازی و غیر بومی  در این شهرستان در حال حاضر نیز گفت: مهمترین موضوع برای کاهش این مسئله ایجاد زیرساخت های لازم  برای استقرار و سکونت افراد است و نباید به صرف ارتقاء این بخش به شهرستان توقع کاهش حضور مدیران غیر بومی را داشت.

وی افزود: با انتصاب فرماندار شهرستان کوهسرخ  که به طور طبیعی باید در منطقه مستقر و سکونت داشته باشد این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت وبا فراهم شدن زیر ساخت های لازم  تا حدود زیادی حضور مدیران پروازی در این شهرستان کاهش پیدا خواهد کرد.     

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.