۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 703376

متن تابلوی نصب‌شده مقابل در ورودی مرکز پک در مرکز تیم‌های ملی حالا به یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های فوتبال ایران تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که همه دارند از تحریف تاریخ در مدیریت فوتبال حرف می‌زنند.

دست‌شان درد نکند که نامم را حذف کردند!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه شهروند نوشت: «متن تابلوی نصب‌شده مقابل در ورودی مرکز پک در مرکز تیم‌های ملی حالا به یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های فوتبال ایران تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که همه دارند از تحریف تاریخ در مدیریت فوتبال حرف می‌زنند. فدراسیون افتتاح این مجموعه فاخر ورزشی را به نام مهدی تاج زده است و این در حالی است که همه می‌دانند این مرکز با تلاش و درگیری‌های طولانی‌مدت کی‌روش و حمایت‌ و سرمایه‌گذاری علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال، تأسیس شد. اما داستان از چه قرار است؟

شروع قصه

علی کفاشیان وقتی به ریاست فدراسیون فوتبال رسید، در زمینی بلااستفاده در مرکز ملی فوتبال اقدام به ساخت‌ ساختمانی مجهز و زیبا کرد تا بتواند بهره‌برداری مناسبی برای تشکیلات فوتبال ایران از آن داشته باشد. وقتی دو سال از حضور کی‌روش در فوتبال ایران گذشت،‌ سرمربی وقت تیم‌ ملی پیشنهاد احداث performance elite center را به مدیریت فدراسیون داد و خواهان بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز تیم‌های ملی بود. کی‌روش بارها در مصاحبه‌های خود درباره هدفش از تأسیس این مرکز گفته بود: «این مرکز این فرصت را ایجاد می‌کند که مربیان تمامی رده‌های ملی در کنار هم کار و اطلاعات بازیکنان را به هم منتقل کنند، هماهنگی فنی و تاکتیکی به وجود بیاید و بازیکنان در مرکزی که مطابق با استانداردهای جهانی است ریکاوری و جلسات تمرینی خود را برگزار کنند.» او چندین‌ بار تأکید کرد که «PEC» میراث بزرگش در فوتبال ایران خواهد بود.

کفاشیان پیشنهاد کی‌روش را قبول کرد

نکته قابل توجه اینجاست که وقتی فیفا برنامه‌ای جامع را برای کمک به فدراسیون‌های ورزشی در جهت توسعه فوتبال در مجمع عمومی خود با عنوان پروژه‌های «فیفا فوروارد» تصویب کرد، علی کفاشیان از این ساختمان قبل از احداث پک بهره‌برداری بزرگی برای دریافت کمک مالی از فیفا کرد. رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران ابتدا تشکیلات مرکز رسمی پزشکی فیفا در ایران را در همین ساختمان با دریافت مجوزهای لازم راه‌اندازی و برای تکمیل پروژه از فیفا ٧٥٠‌هزار یورو کمک‌هزینه در قالب همین پروژه‌ها دریافت کرد.

تابلوی عجیب مقابل PEC

حالا یک ‌سال‌ونیم پس از احداث رسمی این مجموعه تابلوی نصب‌شده در محل ورودی آن به جنجالی بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شده است. روی این تابلو نوشته شده که در راستای استانداردسازی امکانات مورد نیاز تیم‌های ملی فوتبال،‌ فوتسال و فوتبال ساحلی و به منظور ارتقای خدمات فنی ورزشی به ورزشکاران، داوران و کادر فنی تیم‌ها، ‌مجموعه «PEC» مشتمل بر لابراتوار فنی پزشکی و ورزشی، سالن بدنسازی، مجموعه استخر، سونا و جکوزی و دفاتر فنی تیم‌های ملی هم‌زمان با ریاست آقای مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال و به همت خانواده بزرگ فوتبال در تاریخ ۹۷/۰۲/۱۴ آماده و راه‌اندازی شد. احداث مجموعه پک در شرایطی به نام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، خورده است که او همین چند ماه قبل از سمت خود به خاطر سکته قلبی استعفا کرد و همه می‌دانند این پروژه بسیار مهم و ملی فوتبالی با تلاش چند ساله علی کفاشیان و کی‌روش آماده بهره‌برداری شد. در زمان مهدی تاج هم فقط کارهای نهایی تأسیس و راه‌اندازی این مرکز به اتمام رسید اما همان‌ طور که در تصویر تابلو مشخص است هیچ نامی از علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش برده نشده است که این اتفاق حرف و حدیث‌های بسیار زیادی هم به دنبال داشت.

کفاشیان: مهم نیست که اسم ما را نیاوردند!

برای پیگیری این اتفاق با علی کفاشیان تماس گرفتیم تا نظرش را درباره اقدام عجیب فدراسیون فوتبال درباره تابلوی نصب‌شده در مرکز «PEC» بپرسیم. رئیس سابق فدراسیون در این‌ باره به روزنامه «شهروند» گفت: «من برای شهرت شخصی و خوردن اسمم روی تابلو کاری انجام ندادم. همه می‌دانند که ما مجوز احداث مرکز پزشکی پیشرفته فیفا را از فدراسیون جهانی گرفتیم و بودجه قابل توجهی هم برای تکمیل پروژه به ایران پرداخت شد. برنامه‌ریزی‌ها برای احداث آن ساختمان و تجهیزات پک و خریداری وسایل هم مشخص است که از چه زمانی آغاز شد. کاملا قابل بررسی است که وقتی من رئیس فدراسیون شدم وضع مرکز ملی فوتبال چگونه بود و وقتی رفتم آنجا چه تغییراتی کرد.»

علی کفاشیان در واکنش به این که در تابلو نصب‌شده نام او و کی‌روش حذف شده است، هم می‌گوید: «دست‌شان درد نکند. من دنبال این عنوان‌ها و خوردن اسمم روی تابلو نیستم. آنجا را ساختیم تا به فوتبال کشور خدمت کرده باشیم و تیم‌های ملی بتوانند استفاده خوبی از آن داشته باشند. مرکز پزشکی فیفا را هم راه‌اندازی کردیم تا به باشگاه‌ها خدمات بدهند. حالا اگر اسم ما را نیاورده‌اند اصلا مهم نیست. مهم این است که جامعه فوتبال، رسانه و مردم می‌دانند که کارها به چه شکل انجام شد. این تابلوها اصلا مهم نیست.»

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.