مصرف آب در روستاهای استان خراسان رضوی به دنبال شیوع بیماری کرونا به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

کرونا مصرف آب در روستاهای خراسان رضوی را ۱۵ درصد افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضویاظهار کرد: این افزایش مصرف آب روستایی به دنبال حساسیت مشترکان نسبت به توصیه های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا رخ داده است.
سید ابراهیم علوی افزود: پس از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی شرکت آبفای خراسان رضوی علاوه بر ۷۲ شهر با یک میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر جمعیت وظیفه سقایی دو هزار و ۴۰۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را نیز برعهده گرفته است
وی ادامه داد: در قالب این طرح ۲۲۲ روستای اطراف مشهد و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی گفت: آبرسانی به روستاها برابر سنوات قبل انجام می گیرد با این تفاوت که از ظرفیت و توان شهری و روستایی در آبرسانی توامان استفاده می شود.
علوی افزود: پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل وضعیت بهتری به لحاظ آبرسانی در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به این که آب شرب خیلی از روستاهای استان خراسان رضوی از چشمه و قنات و چاه های کم عمق تامین می‌شود و بارندگی‌های اخیر تاثیر خوبی بر این منابع داشته در مدیریت مصرف  با مشکل کمتری روبه رو هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در حال حاضر  ۲۸۰ روستا با جمعیت ۶۶ هزار نفر در این استان با کمبود آب مواجهند و با تانکر آبرسانی می شوند.
علوی  افزود: از این تعداد به ۱۳۰ روستا به صورت دائم و به ۱۵۰ روستا به شکل فصلی از طریق تانکر آبرسانی می شود.
وی اضافه کرد: برای برخورداری این روستاها از آب  پایدار در قالب مجتمع های آبرسانی موضوع دریافت اعتبار از منابع دولتی و دیگر منابع قانونی در دستور کار قرار دارد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی یکی از دلایل کمبود آب در روستاها  را استفاده از آب شرب برای آبیاری باغ و باغچه داخل منازل و دام عنوان کرد که باعث فشار به شبکه آب شرب می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.