۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 703401

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت گل محمدی از ۴۲۰ هکتار کشتزارهای این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت گل محمدی در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد  گفت: در حال حاضر میانگین برداشت گل محمدی در مزارع مستعد این شهرستان ۲ تن در هر هکتار است. 

محمد میری افزود: باتوجه به کمبود منابع آب و افت ذخایر زیرزمینی این شهرستان طی چند سال گذشته کشت این محصول با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبرو شده است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد گل محمدی تایباد در اراضی دشت خیرآباد و بخش میان ولایت کاشته می‌شود و این گیاه دارویی ۶۰ خانوار بهره‌بردار در این شهرستان دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد مزارع این محصول به روش نوین آبیاری کشت می‌شود و ۱۰۰ درصد اراضی گل محمدی در تایباد بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به فصل برداشت این محصول اشاره کرد و افزود: همه ساله برداشت این محصول در اواسط اردیبهشت آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و در سال گذشته افزون بر ۲۸۰ تن گل محمدی در این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی و فرآوری یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان این محصول در منطقه می‌باشد که در فصل برداشت موجب می‌شود این محصول با قیمت ناچیز در بازارهای خارج از شهرستان به فروش برسد.

شهرستان تایباد با ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی است و سالانه بیش از ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

این شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.