۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 703402

یک روزنامه نگار آمریکایی با انتشار یک مقاله در خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرد که ولی عهد سعودی با دولت آمریکا به بن بست رسیده است.

ماه عسل بن سلمان و ترامپ پایان یافته است

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، بابی گوش، روزنامه نگار آمریکایی با انتشار یک مقاله در خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ تاکید کرد که دلیل اینکه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان با دولت آمریکا به بن بست رسیده است، سرسپردگی این شاهزاده سعودی به کاخ سفید به شمار می‌رود.

وی افزود: این وابستگی باعث شده بن سلمان در معرض برخورد سخت و خشن دولت آمریکا قرار بگیرد.

در این مقاله تاکید شده است: یکی از روش‌هایی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحت کنترل درآوردن بن سلمان به کار گرفته تهدیدات اخیر وی در خصوص خارج کردن تمام نظامیان آمریکایی از عربستان در صورت عدم کاهش تولید نفت به شمار می‌رود.

در این مقاله آمده است: این تهدیدات تلفنی به قدری شدید بوده که بن سلمان در شوک فرو رفت و از معاونان خود خواست اتاقش را ترک کنند. بن سلمان نمی‌تواند نسبت به پیامدهای وخیم این تهدیدات علیه خود و خانواده اش بی تفاوت باشد.

در ادامه این مقاله تاکید شده است: هنوز ۱۰ روز از این تهدیدات نگذشته که عربستان و روسیه بر سر پایان دادن به جنگ قیمت‌ها توافق کردند. بن سلمان باید الان به تصمیمات غیر حکیمانه خود در خصوص ایجاد روابط با آمریکا اذعان کند. بن سلمان در حال حاضر تبدیل به شاهزاده‌ای شده است که تقریباً از سوی خاندان حاکم طرد شده و این مسأله برای هیچیک از اعضای خاندان سعودی از زمان آغاز ائتلاف با آمریکا در ۷۵ سال گذشته رخ نداده است.

در این مقاله آمده است: بن سلمان از سوی تمام محافل در آمریکا به دلیل چند پرونده از جمله جنگ یمن و بازداشت فعالان زن سعودی و ترور جمال خاشقجی مورد هدف قرار گرفته است. بن سلمان در سال ۲۰۲۰ هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.