مدیر خبر و رسانه آستان قدس رضوی از تدارک ویژه پخش زنده از حرم منور رضوی در ایام ماه مبارک رمضان بر روی شبکه‌های اجتماعی داخل و خارج از کشور خبر داد.

مسلمانان جهان شب‌های رمضان زائر حرم امام رضا(ع) می‌شوند/ ۹۰۰۰ دقیقه پخش زنده از حرم رضوی بر روی شبکه‌های اجتماعی اقصی نقاط دنیا

به گزارش قدس آنلاین، حسن دست پروری با اشاره به تدارک ویژه مدیریت خبر و رسانه آستان قدس رضوی در زمینه تهیه و پخش زنده (LIVE) اینترنتی در بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان تاکنون برای ۴ کشور لبنان، بحرین، عراق و کویت، برنامه زنده (LIVE) با محوریت حرم منور رضوی تهیه و پخش می‌شود که ویژگی شاخص آنها بهره‌گیری از مداحان شهیر و سخنرانان برجسته عرب زبان بوده که به مرحله اجرا رسیده است.

وی تصریح کرد: این برنامه‌های زنده مناسبتی، در بسترهایی مانند سایت‌های مختلف خبری و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و توئیتر اجرا شده و براساس آمار تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار بازدید و بازخورد از این اجراهای زنده داشته‌ایم.

زیارت آنلاین ویژه مؤسسات شیعی اروپا

مدیر خبر و رسانه آستان قدس رضوی گفت: بیشترین بازخوردها از برنامه‌های اجرا شده مربوط به مخاطبان کشور لبنان بوده؛ برنامه‌ای نیز برای کشور هلند و سایت‌های انگلیسی‌زبان و مؤسسات شیعی آنها در حال تدارک هستیم؛ عمده پخش‌های زنده (LIVE) براساس ساعت افطار کشورهای عربی و مقصد تنظیم می‌شود.

دست پروری با تأکید بر اینکه آیتم‌های عربی نیز در این پخش زنده‌ها گنجانده شده، تصریح کرد: ارائه گزارش عملکرد آستان قدس رضوی در مدت درگیری با ویروس منحوس کرونا بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در قالب این پخش زنده‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماهنگ و ووله‌هایی نیز به زبان عربی ساخته شده است، اظهار کرد: نماهنگ «مولای من» و کلیپ «شوق زیارت» با دکلمه‌ «شیخ علی سودانی» از کشور عراق، در بسترهای فضای مجازی آستان قدس رضوی در حال پخش است که خوشبختانه از سوی مخاطبان عرب زبان بازخورد بسیار خوبی داشته است.

پیش بینی ۵ میلیون مخاطب در یک شبانه روز

مدیر خبر و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برنامه ویژه‌ای نیز به زبان عربی در حال تدارک است که توسط مداح معروف جهان عرب «ملا قحطان البدیری» از کشور عراق اجرا خواهد شد و پیش‌بینی ما برای این برنامه، تا ۵ میلیون نفر مخاطب در شبانه‌روز است.

دست پروری با تصریح بر اینکه این برنامه جزو اقدامات پربار و فاخر آستان قدس رضوی در این حوزه خواهد بود، افزود: پیش‌بینی اولیه این است که این برنامه در ایام ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام به مدت ۵ شب پخش شود؛ یک کلیپ نیز از این مداح معروف به نام «سرگردان» با محوریت حضرت امام رضا علیه‌السلام در حال تهیه و در مرحله پیش‌تولید است.

وی گفت: برنامه‌ای نیز برای عتبه مقدسه کاظمین به سفارش این عتبه در دست تدارک داریم که قرار است بر بستر فیسبوک آنها قرارگیرد؛ مجری این برنامه «عدنان بوشهری» و مداح نیز «سیدکریم موسوی» است که مبتهل بین‌المللی ایران و مشهور در سطح کشورهای عربی است؛ سخنران این برنامه نیز «حجت الاسلام سید دانیال موسوی» است.

۲ میلیون بازدید در کشورهای عربی

دست پروری عنوان کرد: قرار است در ویژه برنامه عتبه کاظمین، اجرای برنامه‌هایی مانند زیارت امین الله در حال و هوای حرم مطهر رضوی گنجانده شود؛ همچنین برنامه‌ای برای عتبه مقدس سامرا نیز در حال برنامه‌ریزی است؛ این برنامه‌ها از صحن آزادی حرم منور رضوی به صورت زنده (LIVE) بر روی بسترهای مربوطه پخش خواهد شد.

وی ابراز کرد: کلیپ‌های عربی تهیه شده توسط این مجموعه از ابتدای سال تا کنون در شبکه‌های اجتماعی جهان عرب بالغ بر ۲ میلیون بازدید داشته است.

ایرانیان شب‌های ماه رمضان می‌توانند زائر حرم باشند

مدیر خبر و رسانه آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به پخش زنده‌های شبکه‌های خبری ایرانی از حرم مطهر رضوی بر بستر فضای مجازی، اظهار کرد: با هماهنگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب کشور، ‌ شب‌های ماه مبارک رمضان حدود ۲ ساعت پیش از اذان مغرب حال و هوای حرم مطهر رضوی در قالب یک برنامه متنوع که از بخش‌هایی همچون مدیحه سرایی، کارشناس دینی، تصاویر زنده و ناب از حرم مطهر رضوی و غیره تشکیل شده است، بطور مستقیم (LIVE) از طریق خبرگزاری‌های «فارس»، «تسنیم»، «باشگاه خبرنگاران جوان» و کانال‌ خبری «اخبار مشهد» بر بستر فضای مجازی با ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به اشتراک گذاشته خواهد شد.

وی گفت: همچنین مخاطبان آپارات می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی https://www.aparat.com/bab.alreza/live همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بطور زنده شاهد تصاویر حرم مطهر رضوی بوده و زائر این صحن و سرای قدسی باشند.

دست پروری با بیان اینکه روزانه حدود ۵ ساعت پخش زنده (LIVE) از حرم مطهر رضوی بر بستر فضای مجازی پخش می‌شود، ابراز کرد: روزانه ۲ ساعت ویژه شبکه‌های خبری فارسی زبان و ۳ ساعت نیز برای شبکه‌های عرب زبان پخش زنده (LIVE) انجام می‌شود، بر این اساس پیش بینی ۹ هزار دقیقه پخش زنده از حرم مطهر رضوی بر بستر فضای مجازی را در طی ماه مبارک رمضان برای مسلمان فارسی زبان، عرب زبان و انگلیسی زبان داریم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.