بندرعباس- از ۲۳ فروردین ماه با برداشته شدن بسیار ی از محدودیت ها دائما واژه ای به نام وضعیت سفید تکرار می شود که حالا برخی از شهروندان جنوب بر این تصورند که دیگر همه جا از ویروس کرونا پاک شده و طبق روال عادی می توان مانند گذشته و به همان سبک قدیم تردد داشت اما واقعیت اینست که وضعیت سفید به معنای حذف کرونا نیست.

وضعیت سفید با رعایت خط قرمز ها/مردم از یکدیگر فاصله بگیرند

قدس آنلاین-گروه استان ها: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دوشنبه در در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: برخی از مناطق کشور براساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطربودن رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست.

دکتر ایرج حریرچی تاکید کرد: مردم همه مناطق از جمله مناطق کم خطر باید همچون گذشته رعایت الزام های بهداشتی را با جدیت انجام دهند و در نظر داشته باشند که از سرگیری فعالیت ها به معنای اتمام این بحران نیست.

وی بیشترین سیر صعودی کرونا در کشور را مربوط به استان خوزستان دانست و گفت: طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان، افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل این سیر صعودی بوده است.

حریرچی تصریح کرد: در حال حاضر نیز فاصله گذاری اجتماعی، ایزوله بیماران مبتلا و قرنطینه افراد نزدیک این بیماران مهمترین راهبردهای وزارت بهداشت برای مهار و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

عبور از آمار هزار نفری

در همین راستا رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه دوشنبه نیز با بیان اینکه شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ از یکهزار نفر عبور کرده است، افزود: از این تعداد ۴۶ مورد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است که ۴۱ مورد آن مربوط به شهر بندرعباس است.

دکتر حسین فرشیدی با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، گفت:متاسفانه در سطح شهرها شاهد شلوغی و تردد غیرضروری شهروندان هستیم که این مساله بسیار نگران کننده می باشد و می تواند روند قطع زنجیره انتقال کرونا را با مشکل مواجه کند.

فرشیدی با اشاره به تعطیلی بازار ماهی فروشان بندرعباس و انجام اصلاحات بهداشتی در این بازار، گفت: تعطیلی این بازار به دنبال افزایش شمار مبتلایان از این مبداء بوده است که خوشبختانه با ورود به موقع دانشگاه توانستیم آن را کنترل کنیم.

وی بیان داشت: اقدامات پیشگیرانه و عملی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، قرنطینه فردی و کاهش سفر باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود و ما از مردم خواستاریم که این موارد را مدنظر قرار دهند تا شاهد یک بحران دیگر در جامعه نباشیم.

وی تاکید کرد: کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع بوده و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است.

مردم کرونا را جدی بگیرند

استاندار هرمزگان نیز با بیان اینکه با توجه به بازگشایی و شروع پلکانی فعالیت ها باید کنترل و مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا به‌طور جدی انجام شود اظهار کرد: مردم باید همچنان بیماری کرونا را جدی بگیرند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و افزایش مراقبت‌های بهداشتی و رعایت اصول و پروتکل ها از جمله در خانه ماندن و خودداری از تردد غیر ضروری، از این بیماری پیشگیری کنند.

فریدون همتی با بیان اینکه افزیش تست های تشخیص کرونا در هرمزگان به ۷۰۰ مورد در شبانه روز افزایش یافته است بیان کرد: با اقدام های خوب در سطح کشور و از جمله در استان هرمزگان روند ابتلا به این بیماری تحت کنترل است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: از وزارت بهداشت خواستاریم تا اعتبارات متناسب با شرایط هر استان را توزیع و استان هرمزگان نیز در این زمینه مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا با تجهیزات بیشتر بتوانیم مراقبت‌ها و رسیدگی گسترده‌تری را انجام دهیم و از انتقال بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.