مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تبدیل شد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تبدیل شد

سید رضا فاطمی امین ضمن تشکر از پیگیری استاندار و نمایندگان استان خراسان رضوی و مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع مدت‌ها بنا به دلایلی تعویق افتاده بود که با پیگیری‌های تولیت محترم آستان قدس رضوی و همچنین همراهی دولت و مجلس، این مهم اکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: امید می‌رود این اقدام که با رأی بالای نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است، منشاء تحول و جهش در امر تولید شود و زمینه توسعه بیش از پیش صادرات را فراهم کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی با اشاره به این که سرخس نخستین شهرستانی در کشور است که در سال ۱۳۷۵ منطقه ویژه اقتصادی در آن شکل گرفت، تصریح کرد: یک سال پس از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان، به دلیل ظرفیت‌های بالای تجاری و صادراتی، طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری مطرح شد.

وی ادامه داد: بر اساس سند اقتصاد مقاومتی، مناطق ویژه یکی از با اهمیت‌ترین جایگاه‌ها را در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب دارند و در همین راستا رویکرد سازمان اقتصادی رضوی بر استفاده حداکثری از شرایط ایجاد شده در دوره پسا تحریم با نگاه ویژه به استعدادهای داخلی و اقتصاد مقاومتی متمرکز شده است. ما در منطقه نگاه‌مان به توسعه صادرات و ایجاد واحدهای متعدد تولیدی است.

فاطمی امین درباره ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: کوتاه ترین راه ارتباطی با کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و چین، داشتن منابع عظیم گازی و آبی، کوتاه ترین مسیر ترانزیتی محور شرق ایران و ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای، هوایی، ریلی انرژی و مخابراتی، از جمله این موارد به شمار می رود.

فاطمی امین افزود: این منطقه در بهترین موقعیت جغرافیایی قراردارد و می‌توان گفت که زیر ساخت‌های ایجاد شده در آن در تمام مناطق ویژه و آزاد بی‌ نظیر است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی با بیان این که در کمتر منطقه‌ای می‌توانید زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه و ریل عریض و نرمال را در کنار یکدیگر داشته ‌باشید، گفت: علاوه بر این، در داخل سایت منطقه هم ‌افزایی امکانات وجود دارد که بسیار دقیق ایجاد شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.