مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به وضعیت زرد خراسان رضوی، گفت: در استان چهار شهرستان در وضعیت سفید و سه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وضعیت خراسان رضوی در خصوص کرونا زرد است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا رحیمی  در ارتباط با وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی، اظهار کرد: چهار شهر جغتای، جوین، کوهسرخ و درگز و روستاهای تابع آن‌ها در وضعیت سفید قرار دارند و مساجد در این شهرستان‌ها اجازه برگزاری نماز جماعت و مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های مشخص را دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وضعیت شهرهای بجستان، صالح‌آباد و گناباد که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند، قرمز اعلام شده است، افزود: اما شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد همانند سبزوار، نیشابور و خود شهر مشهد هیچکدام قرمز نیستند.

رحیمی تصریح کرد: به طور کلی، وضعیت خراسان رضوی زرد است ولی اوضاع استان‌های اطرافمان خوب نیست؛ بعضی از مناطق در خراسان شمالی، جنوبی و همچنین استان سمنان و یزد در وضعیت قرمز دارند.

وی در خصوص نحوه محاسبه و سنجش وضعیت شهرها، بیان کرد: برای این کار باید جمعیت هر منطقه‌ای که قصد بررسی آن را داریم، تقسیم بر ۱۰۰ هزار کنیم؛ اگر تعداد بستری بیماران کرونایی معادل عدد به دست آمده یا کمتر از آن باشد، وضعیت سفید است، اگر تا دو برابر این عدد باشد، زرد است و اگر بیشتر از دو برابر عدد به دست آمده باشد، وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در خصوص مشهد که سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، تقسیم جمعیت بر ۱۰۰ هزار معادل ۳۴ است لذا تعداد بستری ما نیز بیشتر از ۳۴ نفر در روز بوده و در نتیجه وضعیت استان در خصوص کرونا زرد محسوب می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.