خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با ابراز گلایه از سازمان ایمیدروی کشور مبنی بر عمل نکردن به تعهدات خود نسبت به معدن آلبلاغ اسفراین، گفت: در بحث معدن آلبلاغ، یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری در تیرماه سال گذشته به استان، سازمان ایمیدروی کشور تا کنون به هیچ یک از تعهدات خود برای حضور، حفاظت، اکتشاف و بهره برداری عمل نکرده است.

ایمیدرو به تعهداتش برای معدن آلبلاغ عمل نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در شورای معادن استان اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ ماه از سفر ریاست جمهوری به استان می گذرد و استان در این مدت تلاش کرده است با پیگیری مصوبات سفر سازمان ایمیدروی کشور را متوجه مسئولیت خود برای انجام تعهدش برای معدن آلبلاغ کند اما بحث سریالی بی توجهی به مسئولیت اجتماعی در استان تکرار شد.

وی افزود: هزینه حفاظت از معدن آلبلاغ طبق مصوبه سفر ریاست جمهوری بر عهده سازمان ایمیدروی کشور است اما آنان به بهانه های مختلف مانند برفی بودن منطقه به تعهد خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: در بحث ایجاد امنیت، استان به ویژه نیروی انتظامی استان و شهرستان اسفراین برای حفاظت از معدن آلبلاغ پای کار آمدند و اما سازمان ایمیدروی کشور بر خلاف فعالیت هایش در سایر استان اما توجهی به استان خراسان شمالی ندارد.

وی مطرح کرد: به رغم تمام پیگیری های استان برای انجام تعهدات از سوی سازمان ایمیدروی کشور اما تا کنون در هیچ برهه ای از زمان اقدامی انجام نشده است و حتی در مکاتبه ای از استان خواستند که تعهد دهد اگر آنان به تعهدات خود عمل نکردند استانداری هزینه ها را پرداخت کند.

شجاعی با بیان اینکه ببینید استان در سال های گذشته چقدر ضعیف عمل کرده است که سازمان ایمیدروی کشور اینچنین با استان رفتار می کند، تصریح کرد: حتی در برهه ای از زمان مسئولیت این سازمان به شرکت آلومینای جاجرم واگذار شد اما این شرکت هم کاری نکرد چرا که بسیاری از صنایع استان به مسئولیت های اجتماعی خود توجهی ندارند.

وی افزود: در استان عده ای هستند که از سازمان ایمیدروی کشور و یا افرادی که در راستای منافع مردم استان گام برنمی دارند، دفاع می کنند.

شجاعی در بخش دیگر از سخنان خود از تلاش های اداره کل صمت، شرکت برق و بنیاد مسکن استان برای احرای پروژه های ایجاد زیرساخت برق در ۱۸ واحد صنعتی و معدنی و ایجاد راه برای ۱۷ واحد معدنی قدردانی کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.