اگرچه آمریکا و چین توافق کرده بودند که هیچ‌کدام در ساخت ویروس کرونا نقش نداشته‌اند اما حالا که کار به جاهای باریک کشیده، غرب بار دیگر چین و حتی روسیه را متهم کرده که از فضای ایجاد شده در جهان سوءاستفاده می‌کنند. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفته است: چین و روسیه تلاش می‌کنند از شرایط فعلی شیوع کرونا برای پیشبرد منافع خود در اروپا سوءاستفاده کنند.

فرار به جلو با سوخت کرونا

قدس آنلاین: اگرچه آمریکا و چین توافق کرده بودند که هیچ‌کدام در ساخت ویروس کرونا نقش نداشته‌اند اما حالا که کار به جاهای باریک کشیده، غرب بار دیگر چین و حتی روسیه را متهم کرده که از فضای ایجاد شده در جهان سوءاستفاده می‌کنند. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفته است: چین و روسیه تلاش می‌کنند از شرایط فعلی شیوع کرونا برای پیشبرد منافع خود در اروپا سوءاستفاده کنند.

او این حرف را در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره چرایی کمک‌های پزشکی چین و روسیه پرسیده، گفته و ادامه داده است: برخی تلاش می‌کنند از شیوع (کرونا) به‌عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری در صنایع و زیرساخت‌های مهم که در بلندمدت بر امنیت تأثیر دارد، استفاده کنند تا منافعشان را پیش برده و  در ناتو و اروپا ایجاد اختلاف کنند. هوآوی و ۵G نمونه‌های مهمی از این فعالیت شرورانه چین است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم پیش از این مدعی شده بود واشنگتن شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ویروس‌کرونا از آزمایشگاهی در شهر «ووهان» چین بیرون آمده است. ادعایی که از سوی مقام‌های اطلاعاتی آمریکا رد شد.

وزیر دفاع انگلیس هم با گرفتن انگشت اتهام به سمت چین در موضوع شیوع ویروس کرونا، گفت پکن باید به سؤالاتی درباره این بیماری پاسخ دهد. بن والاس روز گذشته مدعی شد پرسش‌های متعددی درباره چگونگی شیوع ویروس «کووید۱۹» وجود دارد که چین باید پاسخگوی آن‌ها باشد و در آینده نیز لازم است تحقیقی درباره نقش پکن در این همه‌گیری انجام شود.

البته این مقام انگلیسی در ادامه این ادعاها به‌طورتلویحی به ضعف نظام تصمیم‌گیری کشورش در مقابله با شیوع بیماری اذعان کرده و گفته است: لازم است چین درباره چیزهایی که [از شیوع کرونا] آموخته، کمبودهای آن و همچنین موفقیت‌هایش شفاف و رو راست باشد.

همین اظهار نظر را دونالد ترامپ هم به شکل ضمنی و در پاسخ به اتهام‌هایی که رسانه‌ها به او می‌زنند مبنی بر اینکه از چگونگی انتشار ویروس خبر داشته، بیان می‌کند. او گفته: مأموران اطلاعاتی درباره این ویروس فقط به شکلی حرف زدند که اصلاً چیز تهدیدکننده‌ای نیست.

حالا با گذشت سه ماه از شیوع جهانی کرونا و پس از آنکه در دنیای غرب با همه کبکبه و دبدبه‌اش بیش از ۲۰۰ هزار نفر به‌خاطر یک ویروس جان باخته‌اند، سردمداران آن‌ها به‌جای چاره‌جویی و پیدا کردن مقصران اصلی، تصمیم گرفته‌اند فرار به جلو داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.