گیلان - سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه دو شهرستان ورودی گیلان یعنی آستارا و رودسر وضعیت قرمز دارند، تاکید کرد: همچنان خانه امن ترین مکان است و مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

شهرستان های ورودی گیلان قرمز هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر محمدرضا نقی پور ، با اشاره به اعلام وضعیت سفید دو شهرستان گیلان، اظهار کرد: اعلام وضعیت سفید، زرد یا قرمز شهرستان ها براساس مواردی است که از بیماری کرونا کشف می شود.

وی وضعیت سفید را کشف یک بیمار کرونایی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: سه نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت زرد و بالای سه نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت قرمز را نشان می دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شهرستان های سیاهکل و رضوانشهر دارای وضعیت سفید هستند، گفت: تداوم این وضعیت بستگی به رفتار مردم دارد و رعایت توصیه های بهداشتی درخصوص خودمراقبتی و حفاظت فردی و فاصله گذاری فیزیکی تعیین کننده است و به مهار بیماری در یک منطقه کمک می کند.

وی وضعیت فعلی استان گیلان را باثبات دانست و یادآور شد: اعلام وضعیت سفید شهرستان ها به منظور برگزاری برخی از تجمعات اجتماعی، اقتصادی و مذهبی با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت است لذا این تجربه جدید بوده و شاید کماکان برقرار نباشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طرح اعلام وضعیت شهرستان ها را پلکانی و قدم به قدم دانست و عنوان کرد: دائما وضعیت شهرستان ها را رصد و پایش می کنیم، زیرا امکان بازگشت وضعیت زرد و قرمز وجود دارد.

وی با اشاره به به بازگشایی مساجد و اقامه نماز جمعه در شهرستان های سفید، خاطرنشان کرد: اگر تجربه موفقی باشد و وضعیت سفید باقی بماند، در اقدام بعدی شاهد بازگشایی سایر مراکز همچون مدارس و دانشگاه ها خواهیم بود، اما اگر وضعیت تغییر کرد، یک قدم عقب نشینی می کنیم.

نقی پور، با بیان اینکه دو شهرستان ورودی گیلان یعنی آستارا و رودسر وضعیت قرمز دارند، تاکید کرد: همچنان خانه امن ترین مکان است و مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند. در صورت لزوم برای انجام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی نیز اصول بهداشتی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.