همدان- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار ازاراضی گندم دیمی وآبی استان همدان علیه سن غلات سمپاشی شد.

مبارزه با سن غلات در ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی همدان

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهرام پیشه ‌وراظهارکرد: زمان مناسب، مصرف اندازه و استفاده از سموم دارای مجوز باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی برداشت محصول درزمین‌های کشاورزی می‌شود.

پیشه وربا بیان این‌که تا چهارم اردیبهشت ماه دراراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ و دراراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ و درمجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه درشش هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی وشش هزار و ۱۸۶هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

وی سطح مبارزه با سن مادردرمزارع جو را درمجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار عنوان کرد و گفت: سه عامل بیماری‌زای سن غلات، علف‌های هرزو زنگ زرد در این شرایط مزارع کشاورزان را تهدید می‌کند و کشاورزان باید با تهیه سموم مجاز از مزارع خود محافظت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشاورزان استان خواست با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به‌منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات ازمشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

پیشه وربا با تأکید براین‌که کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و قبل ازانجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد ازانجام عملیات سمپاشی خودداری شود.

پیشه‌ور رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را مورد تأکید قرارداد وگفت: در صورت عدم انجام مبارزه به‌موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظرکیفی و کمی مواجه خواهد شد ودرآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

پیشه‌ور درپایان با بیان این‌که کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند، گفت: درصورت انجام ندادن مبارزه به‌موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظرکیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.