عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: در شرایط فعلی افرادی که از تمکن مالی لازم برخوردار هستند کمک و مساعدت برای اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه که در وضعیت فعلی دچار مشکل شده اند را در پیش بگیرند که این موضوع در برگیرنده مفهوم مواسات که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است می باشد.

صبر و شرح صدر لازمه زندگی مومنان در شرایط کرونایی /حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم در راستای تحقق مفهوم مواسات

آیت الله حسن عالمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: زندگی برای انسان دارای فراز و نشیب های متعددی است .

وی تصریح کرد: اتفاقات و شرایط  زندگی همیشه به کام انسان نیست به طوری که ممکن است در مقطعی از زندگی، انسان از  وفور نعمت و امکانات برخوردار باشد اما در برهه دیگری از زمان با تگنا و محدودیت مواجه شود، از این رو صبر و شرح صدر یک حقیقتی است که برای انسان می تواند راهگشا باشد و در صورتیکه یک مومن از این سلاح معنوی برخوردار باشد هیچ موقع در برابر مشکلات و مسائل بی تابی نمی کند و بر آنها چیره می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی افزود: در قرآن کریم نیز  بارها از صبر و شرح صدر و استفاده از آنها  سفارش شده و به انسان ها توصیه شده است که با حلم و بردباری در برابر مشکلات ایستادگی و نگاه به آینده داشته باشند و از خداوند متعال خاضعانه برطرف شدن مشکلات را خواستار باشد.

آیت الله عالمی ادامه داد: خداوند با تکرار در قرآن کریم عنوان کرده است که با هر سختی ، آسانی همراه خواهد بود که لازمه تحق آن صبر و شکیبایی است. از این رو در شرایط فعلی که ویروس کرونا در سطح جامعه شیوع پیدا کرده است و ممکن است تا مدتی همراه زندگی انسان ها باشد افراد باید صبوری کنند و مراقب باشند فشارهای ناشی از خانه نشینی و یا مسائل اقتصادی بر آنها چیره نشود.

وی تصریح کرد: انسان ها باید با مقاومت ، ایستادگی و بکارگیری همه امکانات لازم تلاش کنند از شرایط فعلی عبور کنند و همواره امید و توکل بر خداوند را فراموش نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: از طرفی در شرایط فعلی نیاز است افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند کمک و مساعدت برای اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه که دچار مشکل شده اند را در پیش بگیرند که این موضوع در برگیرنده مفهوم مواسات که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است می باشد.

آیت الله عالمی افزود: همان طور که ائمه در هنگام بیماری به طبیب مراجعه می کردند در شرایط فعلی نیز افراد در صورت داشتن علائم این بیماری باید به افراد کارشناس و پزشک مراجعه و از خود درمانی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از طرفی یکی از مظاهر ایمان این است که انسان اطاعت پذیر باشد و اگر مصلحت جامعه بر این است که به جز در موارد ضروری، انسان منزل را ترک نکند آن را اجرایی کند و در این زمینه بی صبری وبی حوصلگی از خود نشان ندهد و همچنین اگر توصیه می شود در هنگام حضور فرد در اجتماع جهت صیانت خود و دیگران  نکات بهداشتی را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند این امر را پذیرفته و اجرا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.