۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 703454

رییس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی گفت: مجموع تولیدات دفاتر این انجمن در چهار شهرستان مشهد، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور در سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ و کم نظیر داشته است.

افزایش تولید فیلم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید سیدحسینی اظهار کرد: تولیدات پارسال دفاتر انجمن سینمای جوان در خراسان رضوی ساخت ۲۱ فیلم حرفه‌ای، نیمه ‌حرفه‌ای و فیلم اولی در مجموع با هزینه ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بود.

وی ادامه داد: این در حالی است که دفاتر این انجمن در سال قبل از آن ۱۲ فیلم حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و فیلم اولی در مجموع با هزینه ۸۷۰ میلیون ریال تولید کردند.

وی گفت: پارسال دفتر مشهد با ساخت ۱۶ فیلم با هزینه یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال بیشترین سهم را بین دفاتر دیگر استان در این تولیدات داشت.

سیدحسینی همچنین به حمایت از برگزاری دوره‌های تخصصی فیلمسازی و تک‌درس مشاغل سینمایی توسط دفاتر انجمن سینمای جوانان در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: پارسال دفتر مشهد با برگزاری هشت دوره تک‌درس مشاغل سینمایی شامل سه دوره کلاس فیلمنامه نویسی، ۲ دوره کلاس تدوین نرم افزار، ۲ دوره کلاس عکاسی پرتره و یک دوره کلاس عکاسی دیجیتال با جذب ۹۸ هنرجو، همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش فیلمسازی بلند مدت با جذب ۴۲ هنرجو رتبه سوم کشور و با برگزاری سه دوره رایگان عکاسی و جذب ۹۲ هنرجو رتبه نخست کشور را در بین دفاتر سینمای جوان به دست آورد.

وی ادامه داد: پارسال دفتر نیشابور نیز با برگزاری ۶ دوره تکدرس مشاغل سینمایی و جذب ۵۳ هنرجو و برگزاری ۲ دوره رایگان عکاسی و جذب ۳۵ هنرجو رتبه نهم کشور را در بین دفاتر سینمای جوان کسب کرد.

وی حمایت تجهیزاتی و صدور مجوزهای لازم برای ۱۶۰ فیلم کوتاه هنرجویی و همچنین حضور آنها در جشنواره‌های داخلی و خارجی، برگزاری ۲۰ پاتوق فیلم کوتاه و ۱۸ پاتوق فیلمنامه خوانی در دفتر مشهد را از دیگر فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی برشمرد. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.