مسئولان فدراسیون فوتبال پس از افتضاح به وجود آمده بر سر قرارداد مارک ویلموتس که منجر به پرداخت غرامت سنگین از سوی فدراسیون به این مربی شد در جریان انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی به شدت تلاش کردند دوباره مرتکب اشتباه نشوند.

پرداخت ریالی به اسکوچیچ واقعیت ندارد

قدس آنلاین:  مسئولان فدراسیون فوتبال پس از افتضاح به وجود آمده بر سر قرارداد مارک ویلموتس که منجر به پرداخت غرامت سنگین از سوی فدراسیون به این مربی شد در جریان انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی به شدت تلاش کردند دوباره مرتکب اشتباه نشوند به همین دلیل با انتخاب یک گزینه کاملاً معمولی و بدون کارنامه خواستند هزینه‌های ناشی از استخدام سرمربی جدید را به افکارعمومی پایین نشان دهند اما انگار در جریان استخدام سرمربی بدون کارنامه تیم ملی یک‌بار دیگر فدراسیون فوتبال مرتکب اشتباه استراتژیک شده تا دوباره موضوع عقد قراردادهای بحث برانگیز به سوژه اصلی رسانه‌های خبری تبدیل شود.

مدیران فدراسیون فوتبال برای عادی جلوه دادن شرایط استخدام اسکوچیچ مدعی شدند او با تمام شروط ما کنار آمده و مشکلی از بابت پرداخت به این مربی نخواهیم داشت. با این ادعا سخنان صادق درودگر وارد فاز جدیدی شد چون وی در مصاحبه ای مدعی شد که قرارداد سرمربی جدید تیم ملی با فدراسیون فوتبال ریالی است و او دستمزد خود را به ریال دریافت می‌کند تا دیگر مشکلات مالی و ارزی بر سر پرداخت این قرارداد به وجود نیاید.

اما به تازگی سندی با امضای سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در رسانه‌های خبری منتشر شده که این ادعا را زیر سؤال می‌برد و به شکلی اثبات می‌کند ماجرای پرداخت ریالی به اسکوچیچ واقعیت ندارد بلکه او نیز همانند مربیان خارجی دیگر حقوق و دستمزد خود را ارزی دریافت می‌کند.

*قرارداد پرابهام

اما چطور این اتفاق ممکن است؟ از قرار معلوم ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال پس از استخدام این مربی با امضای نامه ای از کمیته روابط بین‌الملل و کمیته تیم‌های ملی می‌خواهد برای پرداخت حقوق ارزی(یورویی) این مربی یک شماره حساب از وی گرفته شود تا فدراسیون فوتبال با نامه نگاری با فیفا از آن فدراسیون بخواهد از محل پول‌های بلوکه شده فدراسیون حقوق اسکوچیچ پرداخت شود.

نکته جالب توجه دیگر اینکه در این نامه به متن قراردادی اشاره شده است که معلوم نیست مفاد آن چه نکاتی است و فدراسیون به اسکوچیچ چه مواردی را متعهد شده است!

البته منابع خبری معتقدند: متمم قرارداد اسکوچیچ قطعاً مفاد مالی را در بر خواهد داشت و قطعاً فدراسیون فوتبال ایران به واسطه آن تعهد مالی جدیدی به سرمربی تیم ملی داده است که در قرارداد جدید به آن اشاره نشده است!

*الحاقیه خصوصی

برخی دیگر هم معتقدند: احتمالاً این الحاقیه همان موضوع محرمانه‌ای است که اسکوچیچ در گفت وگویش با ایسنا به آن اشاره کرده بود: «قرارداد من خصوصی است و این موضوع بین من و فدراسیون فوتبال محفوظ است و نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم».

شاید بد نباشد مسئولان فدراسیون درباره پرداخت یورویی به سرمربی تیم ملی توضیح بدهند، هرچند که مسئولان فدراسیون این روزها بیشتر درگیر مسائل مرتبط با برگزاری انتخابات و عزل و نصب‌های پی در پی در بخش‌های مختلف فوتبال هستند تا همه چیز آماده برگزاری انتخابات شود.

*شیطنت‌های ادامه‌دار

جالب اینکه در کنار این قرارداد مرموز فدراسیون روزهایی را سپری می‌کند که تشکیلاتی سازمان‌یافته با جایگاه‌های مشخص ندارد و احتمال اینکه از سوی برخی ارکان این فدراسیون مذاکراتی با مربیان دیگر انجام شود چندان دور از ذهن نیست. فدراسیون حتی به صورت موقت وظایف و مسئولیت‌های مهمی بر دوش دارد و نباید آنچنان فضای آشفته‌ای داشته باشد که هر بار خبر مذاکره با مربیان دیگر را در حین قرارداد با سرمربی فعلی تیم ملی بشنویم. این حتی در همین فدراسیون فوتبال ایران هم کم‌سابقه است که با وجود قرارداد با سرمربی تیم ملی، اخبار مذاکراتش با مربیان دیگر منتشر می‌شود و تکرار این اخبار می‌تواند مخاطب را به این نتیجه برساند که تکذیب‌ها را باور نکند.

مشروعیت از دست رفته

سرمربی تیم ملی با این حرف و حدیث‌ها مشروعیتی که بدست آورده بود را هم از دست خواهد داد. روشن نیست این بساط تا چه زمانی ادامه دارد، اما در فوتبال ایران بارها دیده‌ایم که حتی دورترین شایعات هم محقق شده و بعیدترین شوخی‌ها رنگ جدی به‌خودش گرفته است. شاید این روزها هیچ‌کس به اندازه اسکوچیچ مشتاق رفع غائله کرونا و از سرگیری مسابقات نباشد. این داستان دارد به قیمت صندلی او تمام می‌شود.

*اختلافات عمیق

البته نکته بحث برانگیز دیگری هم در نامه منتشر شده وجود دارد که نشان می‌دهد اختلاف‌های بین شکوری و ساکت هم در اواخر حضور شکوری در فدراسیون عمیق بوده چرا که در نامه فدراسیون فوتبال به مدعوین جلسه دو عنوان بی‌نام دیده می‌شود. اولی رئیس سازمان تیم‌های ملی و دومی رئیس محترم سازمان تیم‌های ملی است که بی‌نام هستند و به نظر بایستی نام محمدرضا ساکت در هر دو عنوان و یا دست‌کم برای یک عنوان نوشته می‌شد. در ضمن هر دو یک سمت هستند ولی تنها یکی رئیس خالی است و دیگری رئیس محترم و مشخص نیست چرا یکی محترم شمرده و دیگری نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.