پیکر فریدون صدیقی ـ هنرمند مجسمه‌ساز و مرمت‌گر آثار هنری ـ که در سن ۸۴ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت، به خاک سپرده شد.

پیکر سازنده نماد میدان انقلاب به خاک سپرده شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، صدیقی تحصیلات آکادمیک مجسمه‌سازی و مرمت مجسمه را در آکادمی هنر اتریش تکمیل کرد و سپس در کارگاه پدرش در رم، به عنوان دستیار او کار کرد. از آثار مهم فریدون صدیقی می‌توان به نماد میدان انقلاب اشاره کرد که در سال ۶۱ ساخته و نصب شد.

این هنرمند فقید مرمت برخی از مجسمه‌های مهم پدرش از جمله خیام، امیرکبیر و مجسمه مشهور فردوسی که در میدان فردوسی نصب شده است را هم بر عهده داشت.

پیکر این هنرمند روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) به خواسته خودش در قطعه‌ای عادی در بهشت زهرا (س) در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

همچنین برگزاری مراسم یادبود این هنرمند به بعد از برطرف شدن شرایط ویژه کرونا در کشور موکول شده است.

فریدون صدیقی ـ مجسمه‌ساز

در پی درگذشت این هنرمند، هادی مظفری ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ هم در پیامی درگذشت «فریدون صدیقی»  را تسلیت گفت.

هادی مظفری ضمن ابراز تاثر عمیق و تسلیت به جامعه‌ی هنری و خانواده‌ی آن هنرمند گفت: قطعاً فریدون صدیقی و پدرشان ابوالحسن صدیقی از تاثیرگذارترین هنرمندان مردمی در شاخه مجسمه‌سازی هستند. از دست دادن هنرمندی اینچنین اندوهناک است و فقدان وی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای بازماندگان صبر جزیل خواستارم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.