یک خیّر مشهدی شناسایی افراد نیازمندتر در میان کارگران سرگذر و نحوه توزیع بسته‌های معیشتی مین آنان را از جمله مشکلات در این رابطه برشمرده و می گوید: چنانچه نهاد و یا موسسه‌ای می‌توانست در شناسایی افراد نیازمندتر در میان کارگران فصلی به ما کمک کند، گامی موثر در کمک بیشتر به آنان برداشته می‌شود.

تاکید خیّر مشهدی بر شناسایی دقیق افراد نیازمند در این روزها/ مشق مهربانی در مشهد ادامه دارد

به‌گزارش قدس آنلاین، سنت زیبای کمک به نیازمندان از دیرباز تاکنون در کشورهای اسلامی و به ویژه ایران پابرجا بوده است و این روزها که مصادف شده با شیوع بیماری کرونا در کشور و بیکار شدن جمع زیادی از هموطنان، این سنت بیش از گذشته به چشم می‌آید.

بسیاری در این روزها به صورت خودجوش، جهادی و بی‌ادعا احساس تکلیف کرد و وارد میدان شدند تا باری از دوش هموطنان خود بردارند.  

در میان نیازمندان و افرادی که به دلیل شیوع کرونا کسب و کارشان کساد شده، شاید بتوان گفت «کارگران سرگذر» بیش از دیگران متضرر شدند و هر روز مشاهده می‌کنیم که جمعی به صورت خودجوش پای کار آمدند تا مرحمی هرچند کوچک بر آلام این قشر بگذارند.

محسن رهبری و همراهانش یکی از همین خیرین هستند که چندی پیش اقدام به جمع‌آوری کمک کرده و بین کارگران سرگذر توزیع کرده اند.

رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در این خصوص بیان کرد: چند سالی است که با تعدادی از آشنایان و همکاران اقدام به جمع‌آوری مبالغی برای تهیه اقلام مصرفی قشر کم‌بضاعت می‌کنیم.

وی با بیان این نکته که چند سالی است که به صورت منسجم‌تر، البته نه در قالب موسسه بلکه به صورت خودجوش فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: در این سال‌ها به فراخور زمان تصمیم‌گیری می‌شد که برای کدام قشر اقدام به تهیه بسته حمایتی کنیم.

این خیّر مشهدی تهیه لوازم التحریر، کفش و بسته حمایتی برای کارگران منزل بخشی از اقداماتی بود که از این چند ساله انجام شد، ادامه داد: حدود دو سال است که اقدام به کمک از تعدادی از دانش‌آموزان در روستای «زیرکن» مشهد کردیم که نحوه شناسایی هم به این صورت بود که تعدادی بسته حمایتی برای همان حوالی تهیه کرده بودیم که در بازدید که از منطقه داشتیم به نیاز دانش‌آموزان آن منطقه پی بردیم که مسؤولان مدارس هم شناسایی نیازمندان نقش موثری داشتند.

رهبری در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه کمک به  کارگران سرگذر و فصلی یکی از برنامه‌هایی بود که همیشه به آن فکر می‌کردم، عنوان کرد: بحث کرونا که مطرح شد و معیشت این قشر زحمت‌کش بیش از گذشته به مخاطره افتاد عزم خود را جزم کردیم تا این بار برای آنان بسته حمایتی تهیه کنیم.

وی شناسایی افراد نیازمندتر میان این قشر و نحوه توزیع بسته‌های معیشتی از جمله مشکلات در این رابطه برشمرد و بیان کرد: چنانچه نهاد و یا موسسه‌ای می‌توانست در شناسایی افراد نیازمندتر میان کارگران فصلی به ما کمک کند گامی موثر در کمک بیشتر به آنان برداشته می‌شود.

این خیر مشهدی افزود: چنانچه می‌توانستیم به صورت مستقیم با تولیدکنندگان  محصولات ارتباط‌گیری کنیم، قطعا با حذف واسطه‌ها محصولات با قیمت کمتری به دست ما می‌رسید و می‌توانیم تعداد بیشتری بسته تهیه کنیم.

رهبری در ادامه با بیان این مطلب که در طرح پیش رو ۲۵ نفر به ما به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تهیه بسته ها کمک کردند، گفت: حدود ۴.۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد که در نهایت بسته‌های حمایتی متشکل از روغن، برنج، ماکارونی، رب، عسل، تن ماهی، چند قلم حبوبات، خشکبار، چند قلم شوینده، حلوا ارده، سویا و خشکبار تهیه شدند.

وی ارزش هر بسته را ۱۵۰ هزار تومان اعلام و بیان کرد: کمک کردن به اقشار نیازمند دارای برکاتی است که هم کمک کننده و هم کمک گیرنده بر آن منتفع می‌شوند.

این خیر بیان کرد: برخی تصور می‌کنند حتما باید درآمد بالایی داشت تا بتوان به قشر نیازمند کمک کرد، اما تنها کافی است بخواهیم که حرکتی انجام دهیم و در این مسیر گام برداریم مابقی راه با استفاده موثر و مفید از ارتباطات و بهره‌گیری از فضای مجازی طی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.