یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی علاوه بر این که از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده، با وارد شدن به کریدور صادرات به دنبال کسب بازارهای جهانی است.

تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران‌ در مسیر صادرات

به گزارش قدس آنلاین، علی سجادی، قائم مقام مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت با هدف طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و سیستم‌های مختلف آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی برای صنایع و مراکز شیمیایی، دارویی، زیست‌فناوری و بهداشتی پایه‌ریزی شده است، گفت: نتایج به دست آمده از همه تجهیزات تولیدی این شرکت اعم از "راکتورهای دوجداره شیشه‌ای"،"اسپری درایر (خشک‌کن پاششی)"، "فریز درایر (خشک‌کن انجمادی)"، "اکسترودر- اسفرونایزر" قابلیت تجاری‌سازی شدن در مقیاس صنعتی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ما تقریبا ۷۰ دستگاه اسپری درایر با قیمت ارزی ۳۰ هزار دلار، نزدیک به ۱۰۰ دستگاه راکتورهای شیشه‌ای دوجداره با قیمت متوسط ۷ هزار دلار برای حجم‌های مختلف و نزدیک به ۱۰ دستگاه فریز درایر با قیمت ۱۳ هزار دلار را تولید کرده است.

سجادی با بیان اینکه این محصولات در صنایع کاربردی شده است، خاطر نشان کرد: این شرکت دانش‌بنیان با دریافت کمک‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازار محصولات خود را توسعه داده و تولیداتش را به دیگر کشورها معرفی کرده و این اتفاق با حضور این شرکت در کریدور صادرات میسر شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این محقق با اشاره به ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های صادراتی برای تجهیزات آزمایشگاهی، یادآور شد: در بحث تجهیزات آزمایشگاهی برای رسیدن به نقطه صادرات نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی چون تامین قطعات، ارائه خدمات پس از فروش مطمئن، اخذ استانداردهای لازم، تامین اقلام تبلیغاتی و محتواهای تخصصی متناسب با بازار هدف و از همه مهمتر دارا بودن بخش بازاریابی خارجی فعال داریم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.