مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: با توسعه و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم و در راستای اجرای تبصره چهار ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم، امکان استعلام الکترونیکی مالیات املاک مسکونی از ادارات مالیاتی توسط دفاتر اسناد رسمی مشهد فراهم شد.

سامانه استعلام الکترونیکی مالیات املاک مسکونی در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن بهادر امروز در حاشیه راه‌اندازی این سامانه افزود: سامانه ثبت الکترونیک دفاتر اسناد رسمی از سال ۹۲ راه‌اندازی شده است و از امروز سامانه استعلام از ادارات مالیاتی توسط دفاتر اسناد رسمی مشهد برای صدور مفاصا حساب مالیاتی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: پس از کسب آمادگی و آموزش توسط سران دفاتر اسناد رسمی استان این امر در تمامی شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در مرحله اول طرح استعلام برخط برای نقل و انتقالات قطعی و قطعی رهنی که دارای پایانکار با کاربری مسکونی هستند، انجام می‌شود و برای سایر املاک تا کامل شدن روند اجرای طرح،  استعلام از ادارات امور مالیاتی مانند گذشه به صورت فیزیکی انجام خواهد شد.  

بهادر افزود: املاک دارای بدهی مالیاتی پس از ثبت و ارسال استعلام توسط دفاتر اسناد رسمی،  میزان مالیات آنها توسط سامانه اداره امور مالیاتی محاسبه و قبض مالیاتی به صورت الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: مراجعین می‌توانند در دفاتر اسناد رسمی مالیات مشخص شده ملک خود را پرداخت و گواهی مالیاتی شامل اطلاعات ملک مورد معامله را دریافت کنند.

وی گفت: این گواهی دارای کد "یکتایی" است و در اسناد تنظیمی توسط دفاتر اسناد رسمی به عنوان گواهی مالیاتی ثبت می‌شود .

بهادر افزود: شناسه یکتا مختص گواهی مالیاتی است و به مدت سه ماه اعتبار دارد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۹ واحد ثبتی مصوب دارد که این تعداد معادل ۶ درصد از کل واحدهای ثبتی فعال در کشور است.
۵۰۶ دفتر اسناد رسمی و ۲۳۰ دفتر ازدواج و طلاق در خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه ۲۷۲ هزار خدمت به مردم ارائه می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.