در حالی که برخی سیاستمداران آلمانی مخالفت با استقرار بمبهای اتمی آمریکا در خاک آلمان را ابراز کرده بودند،برلین اعلام کرده که همچنان به مشارکتش در قابلیت بازدارندگی اتمی آمریکا ادامه می دهد.

آلمان از تداوم استقرار بمبهای اتمی آمریکا در خاک خود خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، با وجود مخالفت برخی احزاب آلمان در استقرار بمبهای اتمی آمریکا در این کشور، دولت آلمان اعلام کرد که همچنان به مشارکت خود در قابلیت بازدارندگی اتمی آمریکا و ناتو ادامه می دهد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» آلمان اعلام کرده که چتر اتمی آمریکا در قبال خود را به عنوان بخشی از تعهدش به بازدارندگی اتمی ناتو می‌پذیرد.

این در حالی است که «رالف موزنیش» و «نوربرت والتر بوریانس» از سوسیال دموکرات‌های حاضر در دولت ائتلافی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در روزهای گذشته خارج شدن بمب‌های اتمی ایالات متحده از کشور خود را خواستار شده بودند.

به گزارش دویچه وله، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در این باره گفت که برلین به مشارکت مناسب در قابلیت بازدارندگی اتمی ناتو ادامه خواهد داد.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، آمریکا حدود 150 بمب اتمی در اروپا از جمله پایگاه هوایی «بوخل» در غرب آلمان و همچنین در بلژیک، هلند و ایتالیا دارد که در مواقع لازم از  آنها در جنگنده های «تورنادو» استفاده میکند.

چندی قبل رسانه ها  از اقدام مخفیانه آمریکا در ارتقای بمبهای اتمی خود در آلمان خبر دادند. نشریه «اشپیگل»  در این زمینه به این عملیات مخفیانه در پاییز سال 2019 اشاره کرد که طی آن 20 کلاهک اتمی بمب «بی-61» آمریکا مستقر در  پایگاه هوایی بوخل  در آلمان به مدت 2 روز به ایالات متحده فرستاده شدند تا نرم افزارهای جدید بر آنها نصب شود. دولت آلمان نیز همکاری لازم به آمریکا را انجام داده  و به مدت 48 ساعت منطقه ممنوع ایجاد کرد  و ارتش خود را 48 ساعت در حالت آماده باش قرار داد. (جزئیات بیشتر)

بمب انمی بی-61 مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح اتمی در زرادخانه ایالات متحده بعد از جنگ سرد آمریکا است. این بمب قابلیت تنظیم قدرت انفجاری تا 340 کیلوتن تی‌ان‌تی را دارد و برای پرتاب توسط هواپیماهای پر سرعت ساخته شده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.