گیلان - معاون جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر اغلب عسل استان به صورت فله فروخته می‌شود، این در حالیست که اگر به صورت بسته‌بندی های شکیل عرضه شود، ارزش افزوده تولید این محصول به زنبورداران برخواهد گشت.

افزایش درآمد زنبورداران در گرو برندسازی عسل گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،میرحجت علی‌اکبرنژاد ،در خصوص پیش‌بینی میزان تولید عسل گیلان در سال‌جاری گفت: پیش‌بینی می‌شد، امسال در تولید عسل ۱۵ درصد افزایش داشته باشیم، اما با توجه به بهار دیرهنگام، به نظر می‌رسد این میزان محصول افزایش نیابد و وضعیت این محصول تا پایان اردیبهشت ماه با توجه به شرایط آب و هوایی که در پیش خواهیم داشت، مشخص خواهد شد.

وی افزود: عسل گیلان بسیار باکیفیت است و از بازارپسندی خوبی برخوردار است و به همین دلیل رغبت متقاضیان جدید برای پرداختن به زنبورداری در استان رو به افزایش است.

علی‌اکبرنژاد ادامه داد: اخیرا فعالیت زنان استان برای پرداختن به زنبورداری در بخش مشاغل خانگی رو به افزایش است و وجود برندی معتبر می‌تواند ارزش افزوده تولید این محصول را به زنبورداران برگرداند.

معاون جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: شهرستانهای تالش و رودسر از قطب‌های تولید عسل در استان محسوب می‌شوند و در حال حاضر اغلب عسل استان به صورت فله‌ای فروخته می‌شود این در حالیست که اگر به صورت بسته‌بندی‌های شکیل به فروش برسد، می‌تواند ضمن کسب بازارهای بزرگ، به قیمت واقعی‌تر فروخته شود.

علی اکبرنژاد افزود: زنبورداری از مشاغل جانبی پردرآمد است که پرداختن کشاورزان به این حرفه در کنار کشاورزی موجب می‌شود که رفاه معیشت خانوارهایشان از نظر اقتصادی ارتقا یابد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.