گیلان - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و... است.

مردم از مصرف سبزی های محلی پرهیز کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از علوم پزشکی گیلان ،آبتین حیدرزاده ، از ابتلا شدن ۱۳ گیلانی به انگل فاسیولا خبر داد و اظهار کرد: فاسیولا بیماری انگلی و غیر واگیر است و از طریق سبزیجات محلی، منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: راه های جلوگیری از سرایت انگل فاسیولا به افراد جامعه، خودداری مردم از مصرف خام سبزی های محلی همچون چوچاق و خالی واش و... است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشانه های ابتلا به فاسیولا را شامل درگیر کردن کبد، ایجاد خارش، تب، اسهال و ... عنوان و تصریح کرد: این بیماری از اواخر اردیبهشت تا پایان خرداد و از مهرماه تا آبان ماه معمولا شایع است و ضرورت دارد تا مردم به توصیه ها توجه کنند.

حیدرزاده وی با بیان اینکه این بیماری با شستشو از بین نمی رود یادآور شد: توصیه می شود سبزی های محلی و فرآورده‌های آن قبل از مصرف در فریزر با دمای ۲۰- درجه تا سه روز نگه‌داری و سپس مصرف شوند.

وی در پایان از آمادگی مراکز درمانی و پزشکان در گیلان نسبت به شیوع بیماری فاسیولا خبر داد و افزود: به مردم توصیه می شود حتی المقدور از مصرف سبزی‌های محلی در فراورده‌هایی چون زیتون‌پرورده و نمک سبز پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.