دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت:سال گذشته ۹ هزار و ۳۷۴ معتاد متجاهر در این استان جمع آوری شد و ظرفیت مراکز نگهداری معتادان نیز افزایش یافت.

جمع آوری ۹ هزار و ۳۷۴ معتاد متجاهر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین صالحی اظهار کرد: پارسال همچنین ظرفیت نگهداری این مراکز از هزار و ۸۰۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۰ میلیارد ریال برای مراکز ماده ۱۶ استان و ۴۰ میلیارد ریال هم برای خدمات درمانی و کاهش آسیب معتادان هزینه شد.

وی با بیان اینکه یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه زنان و ۹ مرکز هم ویژه مردان در این استان فعال است گفت: هم اکنون یک مرکز هزار نفره در منطقه برزش آباد و یک اردوگاه سه هزار نفره در منطقه حسن آباد مشهد در حال تکمیل است و پنج مرکز منطقه‌ای ۲۰۰ نفره هم در پنج شهرستان استان راه‌اندازی خواهد شد که تا پایان امسال پنج هزار نفر به ظرفیت موجود نگهداری معتادان افزوده می‌شود.

صالحی افزود: طرح جمع آوری معتادان متجاهر در این استان که از اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود از اوایل اردیبهشت ماه جاری با دستور استاندار و مشارکت بهزیستی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و کمک شهرداری، سپاه امام رضا (ع)، قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش و هلال احمر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد. 

وی ادامه داد: براساس پروتکل‌های بهداشتی معتادان متجاهر باید بعد از جمع‌آوری در مراکز مخصوص ۱۴ روز قرنطینه شوند و اگر مشکلی داشتند برای درمان به مراکز خاص اعزام شده و در غیر این صورت به مراکز ماده ۱۶ منتقل گردند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد اولویت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است گفت: معتاد در صورتی که برای ترک اقدام نکند مجرم است. 

صالحی افزود: معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ با اراده خود برای ترک اعتیاد مراجعه نمی‌کنند و به همین سبب ترک اعتیاد آنها نیز سخت‌تر است لذا در شیوه درمان معتادان طی سال جاری بازنگری می‌شود و امسال سال عمل در این حوزه است تا میزان بهبودی تعداد بیشتری از معتادان را شاهد باشیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.