همدان- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نیمی از عملیات ساماندهی روزبازارهای شهر همدان اجرایی شده است که انتظار می‌رود این روند قوت بگیرد.

نیمی از عملیات ساماندهی روز بازارها اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علی فتحی اظهار کرد: طی برگزاری جلسات متعدد در یکسال گذشته، مشخص شد که روزبازارها دارای مشکلات عدیده‎ای هستند؛ از این‌رو با حضور نمایندگان روزبازارها به ۱۳ بند مشترک رسیدیم تا مشکلات آنها بر مبنای نظارت، هدایت و پیگیری شورای شهر، حل شود.

فتحی افزود: نمایندگان بازار بساط‌گسترها نیز برای بهبود شرایط و سازماندهی بازارهایی که در طول هفته در مناطق شهری همدان برپا می‌شود، پیشنهادات و راهکارهایی را ارائه داده و خواستار حمایت شهرداری برای اجرایی شدن آنها شدند. 

وی در ادامه؛ تعیین شماره و کد برای کسبه؛ مدیریت قاطع و مستمر مأمور شهرداری و برخورد با کسبه‌های خاطی؛ تهیه و توزیع لباس فرم برای کسبه و بساط‌گسترها؛ تعیین محدوده زمانی برای پایان کار بازار در طول سال  و درنهایت کنترل عدم بساط و پارک خودرو در ورودی منازل، نهادها، سازمان‌ها، پیاده‌رو و همچنین ورودی کوچه‌ها و میانه بازار برای تسهیل رفت‌وآمد شهروندان را از جمله بندهای پیشنهادی عملیاتی شده، برشمرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین تأکید کرد: تعیین خط‌کشی و حدود برای بساط هر کسبه به‌منظور تسهیل عبورومرور؛ تهیه و توزیع کیسه زباله برای نظافت بازارهای روزانه؛ جلوگیری از ورود کسبه‌ها و بساط‌گسترهای متفرقه به بازار؛ تعیین ظرفیت بازار و جلوگیری از ورود بی‌رویه کسبه به بازار؛ همکاری مأموران راهور و انتظامی برای نظم‌دهی بازار؛ استقرار سرویس بهداشتی در روزبازارها و واریز عوارض شهرداری به صورت ماهیانه توسط عملیات بانکی از جمله دیگر راهکارهای ضروری مورد تأکید کمیسیون خدمات شهری است که باید مورد توجه شهرداری همدان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.