کرونا در کل ویروس بدی است. اصلاً این ویروس یک بلای آسمانی است و ما هم دوست داریم هرچه‌زودتر ناپدید شود، اما اگر بخواهیم دست‌کم یک حسن برای آن در نظر بگیریم همین است که ماهیت آدم‌ها و به‌ویژه دولت‌ها را نمایان کرد.

پنهان‌کاری با چین ‌هراسی

 کرونا در کل ویروس بدی است. اصلاً این ویروس یک بلای آسمانی است و ما هم دوست داریم هرچه‌زودتر ناپدید شود، اما اگر بخواهیم دست‌کم یک حسن برای آن در نظر بگیریم همین است که ماهیت آدم‌ها و به‌ویژه دولت‌ها را نمایان کرد. مثلاً همین بریتانیا یا سوئد یا بلژیک که تا تیری به تخته می‌خورد اپوزیسیون زیرساخت‌های آن‌ها را می‌کوبیدند توی سر کشورمان را ببینید، به فجیع‌ترین وجه ممکن گرفتار یک ویروس ۴۰۰نانومتری شده‌اند یا همین آمریکا که همه می‌گویند آنجا آزادی است و حتی بچه‌های دبستانی هم آن را با مجسمه آزادی‌اش می‌شناسند را ببینید، حتی به متخصصانی که از ابتدا درگیر مهار و کنترل کرونا بوده‌اند اجازه نمی‌دهد بروند توی پارلمان درباره نحوه مدیریت دولت ترامپ گزارش بدهند. این آشکارسازی اگر حسن کرونا نیست پس چیست؟

تا پیش از این، دولت ترامپ فقط به رئیس کمیته ملی مبارزه با کرونا اجازه حضور در پارلمان نمی‌داد، اما حالا کاخ سفید با صدور دستورعملی اعضای کارگروه مبارزه با بیماری کووید۱۹ را از حضور در جلسات استماع کنگره منع کرده است. پایگاه خبری هیل گزارش داده کاخ سفید این توجیه را مطرح کرده‌ که اعضای کارگروه مبارزه با کرونا باید تمرکزشان را روی مبارزه با این بیماری همه‌گیر قرار دهند و حضور در جلسات کنگره ممکن است وقت آن‌ها را تلف کند!

البته این سیاست پنهان‌کاری ترامپ با انتقاد نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه بوده و او گفته است: دولت ترامپ احتمالاً از حقیقت و واقعیت هراس دارد.

پلوسی افزود: کنگره نیاز دارد اظهارات مقام‌های رسمی را در خصوص اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بشنود تا نمایندگان بتوانند در خصوص اختصاص منابع مالی مورد نیاز برای برنامه‌های بهداشتی و درمانی تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.

با وجود این، ترامپ همچنان دو سیاست اصلی را در موضوع نحوه مدیریت کرونایی‌اش دنبال می‌کند؛ ممانعت از درز اطلاعات و افشای نقایصی که داشته و همچنین چین‌هراسی و متهم کردن چین به‌عنوان سازنده و منبع ویروس.

رئیس‌جمهور ایالات متحده حتی میزان کمک به سازمان جهانی بهداشت را به اتهام اینکه این سازمان به چین نزدیک‌تر است به حالت معلق درآورده است. او حتی از چین‌دوستی به‌عنوان یک برچسب روی هر شخص یا نهاد یا رسانه‌ای که بخواهد استفاده می‌کند تا هرچه بیشتر ثابت کند این بلایی که آمریکا به آن دچار شده تقصیر چین است و نباید عملکردش مورد تحقیق قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.