یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت : شیوع کرونا به خوبی نشان داد که می توان ازدواج کرد ولی هزینه های بسیار گزاف نداشته باشیم و این هزینه ها را برای رفع مشکل نیازمندان هزینه کنیم و یا اینکه به جای هزینه ها و تشریفات بالا در مراسم های عزا، پول آن را به عنوان خیرات به محرومان بدهیم.

کرونا نشان داد مراسم ها را بدون تشریفات می توان برگزار کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفترنماینده ولی فقیه دراستان ،آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران آموزش و پرورش یزد با اشاره به ویژگی های بارز شهید مطهری(ره) اظهار داشت: ایشان فرصت های بسیاری در قم داشتند ولی همه را رها کردند و برای دفاع از دین، اسلام و قرآن به تهران آمد

وی با بیان اینکه کمتر کسی همانند شهید مطهری در آثارش چنین تنوع عظیمی را دارد افزود: ایشان همیشه به دنبال تبیین شائبه هایی بود که توسط دشمن مطرح می شد و به آنها پاسخ می داد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه توجه آموزش و پرورش به تربیت دینی باید هر روز بیشتر از قبل باشد تصریح کرد: امروز غرب به خوبی فهمیده که در چه باتلاقی از فساد فرو رفته و سعی دارد جوانان ایران را هم همانند خود به این باتلاق بکشاند.

وی به میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی(ع) در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و در ارتباط با نامه حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) گفت: این نامه یک کتاب تربیتی کامل و جامع است که می توانیم از آن برای تربیت فرزندانمان به خوبی استفاده کنیم.

آیت الله ناصری به اقدامات فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در آموزش و پرورش یزد اشاره کرد و افزود: این اقدامات بسیار خوب است و تعداد دانش آموزان شرکت کننده در آن بسیار امیدوار کننده است

تمام دانش آموزان یزد از خدمات آموزشی در ایام شیوع کرونا بهره مند شدند؛

 مدیرکل آموزش و پرورش استان نیزدر این دیدار با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای دانش آموزان مناطق محروم گفت: تمام دانش آموزان یزد از خدمات آموزشی در ایام شیوع کرونا بهره مند شدند.

عباسعلی دانافر با اشاره به اینکه امسال حال و هوا و فضای هفته مقام معلم متاثر از شرایطی است که بر کشور وجهان حاکم است افزود: در ابتدای شیوع کرونا مطابق با مصوبات ستادهای استانی و ملی مبارزه با کرونا و برای سلامتی دانش آموزان و معلمان، مدارس تعطیل شد و در آن زمان هنوز نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ درصد محتویات کتب درسی آموزش داده نشده بود که درآن زمان بزرگترین دغدغه پس از سلامت، دغدغه تحصیل دانش آموزان بود که طول هم کشیده بود.

وی افزود: اواخر اسفند وزارت خانه تصمیم گرفت آموزش های مجازی را هم توسط آموزش و پرورش کنترل کند و در این فاصله ۲۰ روز تا یک ماه به سامانه شاد رسیدیم که تحت مدیریت آموزش و پرورش است و به لحاظ ایمنی ظرفیت های زیادی دارد و البته چالش هایی هم در طول مسیر داشته که پیگیر رفع آن بوده و هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۷۰ درصد مراحل آموزشی از طریق این سامانه در حال انجام است و البته بعضی از دانش آموزان که در مناطق محروم بودند و پوشش شبکه اینترنت یا حتی تلویزیون را نداشتند هم از طرق مختلف آموزش های درسی را دریافت کردند.

دانافر خاطرنشان ساخت: الان در برخی مناطق تا ۹۵ درصد آموزش ها انجام شده و امیدواریم که نهایتا تا دو هفته آینده بتوانیم مطالب درسی را به پایان برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.