معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سیاست شورای اطلاع رسانی این است که از تمام ظرفیت ها برای تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترویج ماندگاری در خانه استفاده کند.

سیاست شورای اطلاع رسانی ترویج ماندگاری در خانه است

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری در جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی  که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز به کار کرد و تاکنون ۴۲ جلسه با محوریت این ستاد برگزار شده است.
وی با قدردانی از اصحاب رسانه استان به واسطه پوشش اخبار انتخابات و حضور فعال در ایام مقابله با کرونا، افزود: امیدواریم با همدلی و وحدت نظر، بتوانیم نقش اطلاع رسانی را به نحو احسن ایفا کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ستاد کرونا استان وحدت نظر برای مقابله با این ویروس شکل گرفته است، تصریح کرد: مسئولان استان بعد از جلسات برگزار شده با متخصصین و پزشکان صاحب نظر به این نتیجه رسیدند که شیوع ویروس کرونا خطرناک است و باید بحث مقابله جدی در دستور کار بگیرد، به همین منظور هرآنچه لازم بود، صورت گرفت.
جعفری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون فوتی در بین کادر درمانی استان نداشته‌ایم، ادامه داد: در این مدت تمام تلاش استان این بود که کیت‌های حفاظت فردی را تهیه کنیم و در اختیار کادر درمانی قرار دهیم تا افزایش ایمنی در حوزه کادر درمانی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته تعداد ۵۰ دستگاه ونتیلاتور در استان تامین شده است، خاطرنشان کرد: در بحث تجهیزات و ملزومات بهداشتی، طی دو ماه گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی به سمت تولید ماسک و ملزومات گوناگون رفتند و اکنون هیچ دغدغه‌ای برای تامین مواد ضد عفونی کننده، ماسک و سایر ملزومات در استان نداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه فروشگاه‌های عرضه اقلام کالاهای اساسی در این ایام مشغول فعالیت هستند و کمبودی وجود ندارد، تاکید کرد: دغدغه‌ای در حوزه تامین ‌کالاهای اساسی استان وجود ندارد، با این وجود به صورت روزانه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان وضعیت کالاهای اساسی را رصد می‌کند تا شاهد کمبودی نباشیم.
جعفری با اشاره به اینکه ویروس کرونا اقتصاد جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: معتقد هستیم که باید با کرونا هم‌زیستی داشته باشیم و زندگی کنیم، لذا ضرورت دارد که پروتکل‌های بهداشتی را حداقل تا پایان سال در زندگی خود رعایت کنیم.
وی به طرح رزمایش مواسات پرداخت و ادامه داد: یکی از مزایای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان، ایجاد ستاد پشتیبانی مردمی مبارزه با این ویروس بود که به واسطه آن از مردم و خیرین برای مقابله با کرونا کمک گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی در استان تامین شده تا در شرایط بحرانی از آن‌ها استفاده کنیم، خوشبختانه تاکنون نیازی به استفاده از این نقاهتگاه‌ها پیدا نکرده‌ایم و طبق آخرین آمار تنها ۵۰ نفر در یک فاز نقاهتگاهی بستری شده‌اند و بیشتر افراد در قرنطینه خانگی هستند.
جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سیاست ما در شورای اطلاع رسانی این است که از تمام ابزار خود در استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترویج ماندگاری در خانه استفاده کنیم.
وی بر اهمیت خنثی سازی تحرکات دشمن و رسانه‌های ضد انقلاب توسط شورای اطلاع رسانی استان تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که اصحاب رسانه در حوزه تاب‌آوری اجتماعی فعالیت کرده و از مسئولین همواره مطالبه‌گری کنند تا قبل از ترویج شایعات، از انتشار آن جلوگیری شود.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه از اعضای این شورا به واسطه تلاش‌های شورای اطلاع رسانی استان در حوزه مقابله با کرونا و آگاه‌سازی مردم، با اهدای لوح یادبود، تقدیر به عمل آمد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.