۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 703567

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از فعالیت ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد.

فعال بودن ۶۰ مرکز خرید گندم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری گفت: این مراکز شامل سیلوهای بتنی، فلزی و انبارهای مکانیزه دولتی و سیلوهای بخش خصوصی، سیلو و انبارهای جوار کارخانجات آرد و همچنین انبارهای تعاون روستایی خراسان رضوی  است.
وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، سبزوار، قوچان، گناباد، تربت‌جام و فیروزه از ۵۴۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی دولتی بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه بهره‌گیری از توان ذخیره‌سازی بخش خصوصی یکی از مهمترین اقداماتی است که همه ساله در فصل خرید گندم صورت می‌گیرد ادامه داد: بالغ بر ۹ کارخانه آرد با ظرفیت ۳۵۵ هزار تن ذخیره‌سازی گندم و ۱۰ سیلوی بخش خصوصی با ظرفیت افزون بر ۳۲۰ هزار تن این اداره کل را در این فصل همراهی و یاری می‌کنند.
نوری گفت: توجه به پراکنش مناسب مراکز خرید برای ممانعت از حمل و نقل بین جاده‌ای و دسترسی سریع و آسان گندمکاران به مراکز خرید تضمینی از دیگر تمهیداتی است که در ستاد خرید تضمینی استان اندیشیده شده است.
وی افزود: در این راستا و با هماهنگی مباشر خرید در سالجاری بیش از ۳۰ انبار در این استان با پراکنش مناسب اقدام به خرید دسترنج کشاورزان و نگهداری کوتاه مدت آن خواهند نمود.
پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره سازی گردد.

در سال جاری ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.