گیلان- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت افراد غیرمجاز برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزایش یافته است که با آنها برخورد قانونی شده است.

افزایش فعالیت سودجویان برای تغییرکاربری اراضی در وضعیت کرونایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، حسن گیلان‌پور با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تغییر کاربری غیرمجاز معمولا در شالیزارها بیش از باغات و یا مزارع سبزی و صیفی رخ می‌دهد، اظهار کرد: به دلیل وسعت شهرستان رشت بیشترین تغییرکاربری های غیرمجاز در این شهرستان صورت گرفته است و بیشترین برخوردها و پیگیری‌ها نیز در این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: همواره در هر تعطیلاتی سودجویان بیش از دیگر مواقع به فکر تغییرکاربری اراضی به صورت غیرمجاز می‌پردازند و از زمان شیوع کرونا نیز همچنان از فرصت در خانه ماندن‌ مردم سوء استفاده کردند و فعالیت های سودجویانه خود را افزایش دادند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۵۹ فقره پرونده تغییرکاربری به دادگاه ه فرستاده شد و با همکاری قوه قضاییه برخورد لازم با  متخلفین صورت گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۴۹ فقره پرونده فرستاده شده به دادگاه‌ها اعلام تبرئه شد که ما مجدا درخواست تجدید نظر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: گشت‌های شبانه‌روزی در ادارات مختلف جهاد کشاورزی شهرستانهای مستقر کرده‌ایم تا سودجویان هیچ فرصتی برای تغییرکاربری‌های جدید نداشته باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.