خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:تاخیر در مراجعه بیماران به بیمارستان و مقاومت آن ها کار ما را مشکل تر می کند.

تاخیر در مراجعه بیماران به بیمارستان کار را مشکل تر می کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی گفت: بیمارانی که با تشخیص پزشک باید راهی بیمارستان شوند، مقاومت نکرده و در اسرع وقت مراجعه کنند، تا بتوانیم درمان نگهدارنده مناسبی را برای آن ها شروع کنیم.

وی اظهار داشت: افرادی که زودتر مراجعه می کنند، وضعیت بهتر و مطلوب تری نسبت به افرادی که دیر مراجعه می کنند، دارند.

وی توضیح داد: در بیشتر مواقع که بیماران خیلی دیر مراجعه می کنند، ما نمی توانیم اقدامات درمانی مناسب و موثری انجام دهیم، بنابراین مراجعه زود هنگام به بیمارستان لازم و ضروری به نظر می رسد.

دکترهاشمی در خصوص نوسانات چند روز گذشته، عنوان کرد: از ۸۵ مورد مثبت طی روزهای گذشته به ۴۹ تا ۵۹ مورد مثبت در روز رسیدیم، این در حالی است که هنوز ۳۰۰ نمونه گرفته شده داریم و آزمایشات آن ها در حال انجام است.

وی با بیان این که روزانه فقط حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نمونه آزمایش قابل انجام است، خاطرنشان کرد: طی دو سه روز آینده و پس از آماده شدن نتایج آزمایش ها می توان در خصوص چگونگی روند بیماری در استان تصمیم گیری کنیم.

دکتر هاشمی بیان کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، روند رو به افزایش خواهد بود و متاسفانه با افزایش آمار بیماران بدحال مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: فاصله گذاری در مکان هایی نظیر نانوایی، شهرداری، بانک ها و ... را جدی بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.