مدیر دفتر ریاست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باتوجه‌به ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، نمرات پایان‌ترم دانشجویان براساس ارزشیابی استادان در طول ترم خواهد بود و امتحانات حضوری نخواهیم داشت.

امتحانات دانشگاه فردوسی غیرحضوری برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عادل سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه امتحانات در این دانشگاه غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: براساس دستور ریاست دانشگاه، تمام تدارکات برگزاری امتحانات آماده است و دانشگاه تا ۲۰خردادماه صبر خواهد کرد تا شرایط را بسنجد.

او افزود: تاکنون تصمیمی مبنی بر آزمون حضوری گرفته نشده است و تقریبا ٨۰درصد اطمینان داریم که آزمونی را برگزار نخواهیم کرد.
مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد درباره نمرات پایان‌ترم، ادامه داد: استادان در حال ثبت نمرات خود براساس ارزشیابی‌های مستمر در طول ترم هستند و اگر مورد خاصی به وجود نیاید، ملاک اعلام معدل، ارزشیابی همکاران هیئت علمی خواهد بود.
سپهر با اشاره به آزمون جامع دکترای این دانشگاه و عدم دسترسی به منابع امتحانی برای برخی دانشجویان، بیان کرد: منابع اعلام شده از سوی استادان قابل تغییر است تا دانشجویان بتوانند آن منابع را تهیه کنند و در آزمون شرکت کنند، از سوی دیگر، جست‌وجوهای اینترنتی و تهیه نسخه الکترونیک برخی کتاب‌ها، مشکلات عدم دسترسی به نسخه مکتوب را کاهش داده است و دانشجویان می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند. آزمون جامع، برگرفته از جامعیت علمی متقاضی‌ای است که سال‌ها این منابع را مطالعه کرده و به آن استناد داشته است.
او با اشاره به برگزاری مراسم سرآمدان آموزشی دانشگاه، تصریح کرد: امروز عصر و از ساعت۱۶ به‌صورت مجازی میزبان همکاران و دانشجویان خواهیم بود تا مراسم هرساله خود را برگزار کنیم. در این مراسم، استاد ممتاز دانشگاه معرفی و از ۱۵نفر سرآمد آموزشی نیز تقدیر خواهد شد.
 این مراسم به‌صورت زنده از طریق نشانی اینترنتی vroom.um.ac.ir/aas پخش خواهد شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.