رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: روزانه ۴ تا ۵ مورد ابطال پروانه داریم و شاهد تعطیلی‌های زیادی هستیم که حتی به اتحادیه هم رجوع نکرده و مغازه را تعطیل کرده‌اند.

کاهش ۱۰۰ درصدی فروش کفش در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل پورملائکه در خصوص وضعیت بازار کفش، اظهار کرد: شرایط خوبی نیست، مردم همچنان قدرت خرید ندارند. فروش ما ۱۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است. یکی از همکاران به من گفت که در سه روز تنها یک جفت کفش توانسته بفروشد.  

وی در خصوص وضعیت صادرات، گفت: ما صادرات پیوسته نداشتیم، بلکه به صورت پیله‌وری با کشورهای مجاور مانند افغانستان و ترکمنستان بوده که در حال حاضر مشکلات خود را دارند و صادراتی انجام نمی‌شود.

پورملائکه با بیان اینکه ما تقریبا صد در صد از کرونا آسیب دیدیم، عنوان کرد: تمام تلاش ما در طی سال برای اسفند و ایام شهریور و مهر است، اسفند را از دست دادیم و پیش‌بینی دو فصل بهار و تابستان را نیز به هم زدیم. الان باید فروش تابستانه را آغاز می‌کردیم که این دو فصل هم به چالش کشیده شده است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد بیان کرد: روزانه ۴ تا ۵ مورد ابطال پروانه داریم و شاهد تعطیلی‌های زیادی هستیم که حتی به اتحادیه هم رجوع نکرده و مغازه را تعطیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما جامعه اشتغالزایی هستیم، تصریح کرد: صنعت کفش صنعت اشتغالزایی بوده و صادرات و ارزآوری خوبی دارد، اما متاسفانه همه این موارد به چالش کشیده شده است. بحث مواد اولیه هم وجود دارد که این مواد وارداتی بوده، بخشی از آن دیگر وارد نمی‌شود و مقداری هم که در حال حاضر وجود دارد، نمی‌توانند با قیمت‌های خوبی به ما بدهند.

پورملائکه افزود: اگر به طور میانگین دو هزار کارگاه زنانه، مردانه و بچگانه داشته باشیم، کار حدود ۱۰ هزار نفر از کارگران تعطیل شده، حلقه وصل و زنجیر از بنکدار، کارگر، مواد اولیه فروش، خرده‌فروش و کف بازار نیز صد در صد از کرونا آسیب دیدند.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر همکاری نکردن بانک‌ها است،  بخشنامه‌هایی که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ می‌شود را به نفع خود تفسیر کرده و بیان می‌کنند که تنها وام‌های قرض‌الحسنه را استمهال می‌کنیم و برای وام‌های دیگر این کار را انجام نمی‌دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.