خراسان شمالی- با شیوع ویروس کرونا در کشور، سالن‌های ورزشی جزو اولین مکان‌هایی بود که از پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تعطیل شدند و اکنون تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در باشگاه‌ها کماکان به قوت خود باقی بوده و باشگاه‌دارانی که بخواهند از این موضوع تخطی کنند، با آن‌ها طبق قوانین برخورد خواهد شد.

رخوت کرونا در باشگاه های ورزشی خراسان شمالی/۸۰۰ مربی ورزش بیکار شدند

قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: این تعطیلی حالی صدای مربیان و باشگاه داران را در آورده است و آنان خواستار حق بیمه ای، تسهیلات ورزشی، کمک مالی در بخش باشگاه های استیجاری هستند.

یکی ار مربیان ورزش می گوید: روند تعطیلی باشگاه طولانی شد و این باعث ایجاد مشکلاتی برای صاحبان سالن‌های ورزشی شده است زیرا درآمد زندگی ما از محل باشگاه است و اجاره مکان باشگاه را نیز از همین درآمد پرداخت می‌کنیم.

وی اظهار می کند: در این بحران خانمان سوز ویروس کرونا، باید توجه کرد که، بیشتر باشگاه ها استیجاری ست و مربیان هم عمدتآ شغل دیگری ندارند و باید با شهریه های شاگردان و ورزشکاران امرار معاش کنند که کاملا از یاد رفته اند.

وی می افزاید: اکثرمربیان بیمه نیستند و باشگاه های خصوصی با هزینه بالا فعالیت دارند و این روزها تلخ ترین اوضاع و احوال را تحمل می کنند.

ورشکستگی باشگاه های ورزشی

یکی دیگر از باشگاه داران نیز خواستار بازگشایی باشگاه های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی شد و می گوید: آماده همکاری با دستگاه‌ها و نهادها هستیم.

جوان می افزاید: باشگاه داران دیگر توان ضرر و زیان های به وجود آمده در مقابله با ویروس کرونا را ندارند.

یکی دیگر از باشگاه داران نیز از استهلاک بالای دستگاه ها و از بین رفتن منابع درآمدی باشگاه داران و بی انگیزگی جهت ادامه روال باشگاه داری خبر می دهد.

کیان خواه ادامه می دهد: عواقب خسارات وارده تا پایان سال گریبان گیر باشگاه داران خواهد بود و خواستار حمایت ستاد مقابله با کرونا هستیم.

وی می افزاید: در صورت عدم حمایت و اعطای تسهیلات کم بهره توسط دولت، به اجبار نسبت به جمع آوری باشگاه خود اقدام می کنم.

۸۰۰ مربی ورزشی بیکار شدند

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز می گوید: بر اثر ویروس کرونا ۸۰۰ مربی ورزشی در استان بیکار شدند که لیست این افراد به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده است تا تدابیر لازم برای آن ها نیز انجام شود.

کوروش بهادری با بیان اینکه ۹۵ درصد از مربی های ورزشی در این استان تحت پوشش بیمه نیستند اظهار می دارد: پایین بودن سطح درآمد یکی از دلایلی است که موجب شده تا این افراد تمایلی به بیمه شدن نداشته باشند.

وی می افزاید: این تعداد مربیان در ۱۹۵ ورزشگاه فعالیت می کنند که درآمد میانگین این افراد یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و همین امر سبب شده تا این افراد نتوانند خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از باشگاه های استان اجاره های بالایی دارند ادامه می دهد: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی باعث شد در آمد باشگاه های خصوصی این استان ۱۲ میلیارد ریال کاهش پیدا کند و خسارت زیادی ببینند.

بهادری اظهار می دارد: این در حالی است که بسیاری از مربیان فعال در این باشگاه ها که عمدتا نیز سرپرست خانوار بوده و معیشت خود را از این طریق تامین می کردند، با تعطیلی باشگاه‌ها بیکار شده و درآمد خود را از دست داده اند.

وی خاطرنشان می کند: در حال حاضر درآمدهای ورزشی استان و اماکن دولتی و خصوصی و سالن‌های ورزشی به صفر رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: البته بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان، به منظور کمک به باشگاه ها، اجاره بهای اماکن دولتی به مدت سه ماه در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت امسال بخشیده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین با پیگیری‌های انجام گرفته، باشگاه داران و مربیان فعال در باشگاه هایی دارای بیمه تامین اجتماعی، می توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری بین ورزشکاران، تا زمانی که دستورالعمل جدیدی مبنی بر آغاز فعالیت باشگاه‌ها به روال عادی داده نشده، بازگشایی این اماکن تخلف است و با متخلفان باجدیت برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.