در آخرین روز کاری هفته، شاخص کل روندی عکس برگزید و بعد از ۲۱ رشد متوالی رو به کاهش گذاشت. شاخص کل که در میانه معاملات امروز حدود ۱۵هزار واحد افت کرده بود، در ادامه با غلبه تقاضا بر عرضه تغییر مسیر داد و در نهایت به افت ۲۶۴۸ واحدی رضایت داد. 

برگشت از قله/ شاخص بورس بعد از ۲۱ روز کاری منفی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ در آخرین روز کاری هفته، شاخص کل روندی عکس برگزید و بعد از ۲۱ روز کاری رشد متوالی رو به کاهش گذاشت. شاخص کل که در میانه معاملات امروز حدود ۱۵هزار واحد افت کرده بود، در ادامه با غلبه تقاضا بر عرضه تغییر مسیر داد و در نهایت به افت ۲۶۴۸ واحدی رضایت داد. 

افت ۰.۳ درصدی دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در حالی رقم خورد که در یک روند صعودی پرشتاب میزان رشد این نماگر از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به بیش از ۹۱ درصد رسیده بود. از این رو هرگونه کاهش قیمتی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

امروز از ۲۹۵ نماد فعال بازار سهام، ۱۱۵ نماد با رشد  و در مقابل شاهد افت قیمت ۱۷۹ نماد بورسی بودیم. در روزی که شاخص سهام افت ۰.۳ درصدی را تجربه کرد، بازیگران حقیقی برای بیست و هشتمین روز متوالی در نقش خریدار ظاهر شدند. در این مسیر روز چهارشنبه حدود یک میلیارد و ۹۸۶ میلیون سهم به ارزش ۱۰۸۸ میلیارد تومان به پرتفوی حقیقی‌ها افزوده شد.

در میان ۳۸ صنعت فعال بورسی نیز امروز بیشترین خالص خرید بازیگران حقیقی در سهام زیرمجموعه گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری رقم خورد. به این ترتیب امروز ۴۱۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد افزوده شد. پس از آن نیز گروه کانه‌های فلزی شاهد خالص تغییر مالکیت ۳۳۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی در مسیر حقوقی به حقیقی بودند. فلزی نیز امروز مورد توجه معامله‌گران خرد بازار قرار گرفتند و خالص خرید ۲۰۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی را رقم زدند. 

در میان شرکت‌های بورسی نیز نماد معاملاتی شرکت توسعه معادن و فلزات در الویت خرید معامله‌گران خرد قرار گرفت. از این رو امروز ۲۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم «جمومعادن به ارزش ۲۹۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان در سمت حقوقی به حقیقی جابه‌جا شد. در «وبملت» نیز حقیقی‌ها خالص خریدی به میزان ۱۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را رقم زدند. سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز امروز مورد توجه بازیگران خرد بازار قرار گرفت. در این نماد معاملاتی روز گذشته حدود ۱۱۱ میلیون و ۵۶۰  سهم به ارزش ۱۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد سهام معامله‌گران خرد  افزوده شد. 

در آنسوی بازار اما این نمادهای زیرمجموعه گروه چند رشته‌ای صنعتی بورس تهران بودند که مورد توجه معامله‌گران عمده قرار گرفتند. این گروه امروز در غیاب «شستا» شاهد جابه‌جایی افزون بر ۸۳ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر حقیقی به حقوقی بود. «شستا» عصر روز سه‌شنبه با ارسال گزارشی روی سامانه کدال اعلام کرد میزان ۱۶.۷۲درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی مورخ ۱۰ اردیبهشت ۹۹ واگذار شده و این شرکت توانست مبلغ ۵۰۱ میلیارد تومان سود کسب کند.

همچنین امروز درگروه رایانه، ۳۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به پرتفوی حقوقی‌ها افزوده شد. در میان شرکت‌ها نیز سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی شاهد خالص تغییر مالکیت ۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به سمت پرتفوی حقوقی‌ها بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.