زالی گفت: در تهران با امواج جدید بازگشایی و خطر جدی روبرو هستیم و شهروندان همچنان باید ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر زالی: موج جدید بازگشایی و خطر جدی در تهران خواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: بازگشایی اصناف مانند آرایشگاه‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود و وزارت بهداشت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها را از قبل تهیه کرده و در اختیار اصناف گذاشته است.

او ادامه داد: ما با امواج جدید بازگشایی و خطر جدی در کلانشهر تهران روبرو هستیم و شهروندان باید بیش از گذشته ملاحظات بهداشتی را رعایت کنند، زیرا هنوز در تهران به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که کاهش خطر را اعلام کنیم.

زالی ادامه داد: در حال حاضر تهران شهری آلوده است و تغییر محسوسی در آمارها اتفاق نیفتاده و ما اصرار جدی برای رعایت دقیق پروتکل‌ها داریم و از مردم می‌خواهیم که از ترددهای غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲ مورد جدید در بخش عادی و ۷۱ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۸۲ نفر، از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران ترخیص شدند که این آمارها نشان می‌دهد تفاوت چشمگیری در مقایسه با سایر مناطق وجود ندارد.

او ادامه داد: اگر آمار تهران با یک هفته تاخیر نسبت به کشور حرکت می‌کند به این دلیل است که کسب‌وکارها و مشاغل یک هفته دیرتر از سایر استان‌ها در تهران بازگشایی شدند. اگر بخواهیم یک همه‌خوانی و ارتباطی بین آمار تهران و سایر استان‌ها ایجاد کنیم نیازمند تحلیل در ده روز آینده کشور هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.