سامانه بارشی جدیدی همراه با افت ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از روز سه‌شنبه هفته آینده در استان خراسان رضوی فعال می‌شود.

سامانه بارشی جدیدی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: این بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و افزایش وزش باد بیشتر شمال و شمال غرب استان خراسان رضوی در بر می‌گیرد.

فریدون سنگچولی افزود: امروز نیز احتمال بارشهای پراکنده باران بیشتر در شمال و شمال غرب استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و از فردا جمعه تا روز سه‌شنبه هفته آینده جوی پایدار برای استان حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و احتمال خسارت به ویژه در نواحی شرقی و جنوبی استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که از فردا روند افزایشی دمای هوا  در خراسان رضوی متوقف می شود افزود: بیشینه دمای هوای دیروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس بود که امروز به بالاترین میزان خود یعنی ۳۲ درجه می‌رسد.

سنگچولی افزود: بیشینه دمای هوای مشهد در روز جمعه ۲۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که تا روزهای میانی هفته آینده نوسانات یک تا دو درجه‌ای دارد و از روز سه‌شنبه هفته آینده شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا در این استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۴ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای  ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.