یزد - سرپرست مدیریت آب و خاک جهادکشاورزی استان یزد با بیان اینکه ۲۲ درصد از کل طول قنوات استان در معرض مستقیم خطر سیل قرار دارند گفت : سیل سال گذشته به بیش از ۵۰۰ رشته قنات استان خسارت وارد کرده است.

۲۲درصد از قنوات استان یزد در معرض خطر سیل قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، عباس بشارتی با بیان این خبر اظهراداشت: در سیل سال گذشته به ۵۱۲ رشته قنات استان خسارت وارد شد که به همت مراکز جهادکشاورزی همگی در سامانه سجاد ثبت گردیدند.

وی با بیان اینکه اعتبار تخصیص داده شده به خسارت سیل در بخش آب و خاک استان ۱۹۹ میلیارد ریال است افزود: ۱۴۷ میلیارد ریال آن متعلق به بخش قنات و مابقی در بخش های راه های بین مزارع و کانال های آبیاری است.

بشارتی تصریح کرد: طبق آمار موجود ۲۲ درصد از کل طول قنوات استان در معرض مستقیم خطر سیل قرار دارد به همین دلیل در مقایسه با سایر منابع آبی در مقابل حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل آسیب پذیری شدیدی داشته است .

سرپرست مدیریت آب و خاک جهادکشاورزی استان افزود : برای حفظ قنوات استان در برابرحوادث غیرمترقبه به ویژه سیل ، باید به اجرای پروژه‌هایی از جمله طوقه چینی میله‌ها، نصب درپوش بر روی میله‌ها، ایجاد خاکریز و دیوارهای حفاظتی، نصب کول‌های بتنی مسلح در کوره قنوات بخصوص در نقاط ریزشی کوره که آسیب پذیری آن‌ها را کاهش دهد بیشتر توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.