یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ارزشمندترین مقطع زمانی در طول سال است که خداوند روزه گرفتن را بر مسلمانان واجب کرده است، گفت: تدبر در قرآن و تقویت اراده از مهمترین رازهای روزه است.

تدبر در قرآن و تقویت اراده از مهمترین رازهای روزه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است، لذا انس با قرآن، تدبر در آیات نورانی، توجه به ترجمه آیات و تصمیم بر اجرایی کردن قرآن از جمله وظایف میهمانان درگاه الهی است.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی‌ وَ الْفُرْقانِ؛ ماه رمضان (همان ماه) است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است، (کتابی) که مردم را راهبر، و (متضمّن) دلایل آشکار هدایت و (میزان) تشخیص حق از باطل است، افزود: استفاده از ظرفیت قرآن کریم و عمل به دستورات این کتاب آسمانی از مهمترین وظایف روزه دار است.
حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن قرآن و تقویت اراده شاخص‌ترین دستاورد ماه رمضان است، تصریح کرد: روزه تنها ترک خوراک و آب نیست، بلکه روزه شرعی و حقیقی روزه‌ای است که علاوه بر ترک خوردن و آشامیدن یک انقلاب درونی و سازنده در وجود روزه دار ایجاد می‌کند که او را از هرگونه گناه و آلودگی دور نگه می‌دارد.
این کارشناس مذهبی تمرین بندگی بی‌چون و چرا از امر پروردگار، کنترل نفس، تحمل گرسنگی و تشنگی، چشیدن طعم نداری و ایجاد انگیزه درونی برای کمک به نیازمندان را از جمله آثار و فلسفه روزه داری برشمرد و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تهذیب نفس است، چرا که بر اساس آیات و روایات این ماه فرصتی استثنایی برای رسیدن به کمال و تقرب به درگاه الهی است.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان در نزد پروردگار از همه ماه ها افضل تر است، خاطرنشان کرد: روزه دار می‌تواند این فرصت را مغتنم بداند و با بجا آوردن مجموعه‌ای از عبادات به عنوان تکلیف انسانی در پرتو صفای باطن به معنویت واقعی برسد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.