آزمایش کرونا در قالب نظام ارجاع بیماران سرپایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان و با داشتن علائم مشکوک در ۳۸ مرکز جامع خدمات سلامت این دانشگاه انجام می‌شود.

آزمایش کرونا در مشهد برای افراد علامت‌دار رایگان انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مسوول کارگروه اطلاع ‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که بدون هیچ علامتی می خواهند آزمایش شخصی کرونا بدهند می توانند به آزمایشگاه جهاد دانشگاهی مشهد و بیمارستان امام حسین(ع)   مراجعه کنند.
دکتر حمید رضا رحیمی افزود: در این دو مرکز یاد شده طبق دستورالعملی که وجود دارد به صورت تلفنی وقت می دهند و از افراد متقاضی با دریافت هزینه آزمایش کرونا می گیرند.
وی اضافه کرد: به طور متوسط روزانه ۷۵۰ تست کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می شود.
مسوول کارگروه اطلاع ‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که دارای علائم شبه کرونا هستند باید به نزدیک ترین مراکز جامع سلامت که آدرس آنها در سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاع رسانی شده مراجعه کنند و در این مراکز یک شرح حال از بیمار گرفته می شود که اگر مشکوک به ابتلا باشد آزمایش کرونا گرفته می‌شود.  
رحیمی با اشاره به این که هیچ کمبودی به لحاظ کیت کرونا وجود ندارد افزود: بخش اصلی کیت کرونا در ایران ساخته می شود و تعداد آن نیز زیاد است و کمبودی در این زمینه نداریم.

افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون  و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی اکنون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۴۱۸ را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۸۱ هزار و ۵۸۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان سه میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۵۲ نفر را بیمار کرده و جان ۲۵۲ هزار و ۷۴۵ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است.  یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۰۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.