مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: با توجه به کمک های نقدی که به جمعیت هلال احمر کشور شده، به مبتلایان کرونا که در بیمارستان بستری هستند مبلغ ۳۰۰ الی ۵۰۰هزارتومان کمک خواهد شد.

کمک ۵۰۰ هزار تومانی هلال احمر خراسان رضوی به مبتلایان کرونا

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی در نسشت خبری امروز  با اشاره به اینکه در نوروز امسال جمعیتی حدود هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان رضوی غربالگری شدند، ابراز کرد: همچنین ۴۰۰ هزار خودرو نیز توسط پنج هزار و ۸۰۰ نیروی هلال احمر خراسان رضوی، مورد پایش و غربالگری قرار گرفتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه افزود: همچنین توسط داوطلبان هلال احمر به ۳۵ هزار بیمار خاص بسته‌های بهداشتی تعلق گرفت. همچنین در وقوع سیلاب‌های صورت گرفته در استان از جمله سیل کلات و قوچان به حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از مردم دچار حادثه شدند، امداد رسانی شد.

احمدی با اشاره به برگزاری انتخابات مجامع عمومی استان‌ها در تاریخ ۲۳ خرداد ماه، گفت: این تشکیلات بالاترین مقام نظارت بر بودجه هلال احمر است لذا در بین افراد حائز شرایط شرکت در انتخابات که باید بالای ۲۵ سال سن داشته باشند، ۳۲۴ هزار نفر نامزد شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان کمک نقدی به حساب جمعیت هلال احمر کشور واریز شده، اظهار کرد: همچنین ۵۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی به هلال احمر صورت گرفته، لذا سعی شده تا به بیماران بستری در بیمارستان که مبتلا به کرونا هستند، مبلغ ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان کمک نقدی انجام شود.

احمدی همچنین گفت: خوشبختانه در ۷۰ روستای استان خانه هلال احمر توسط بومی‌های همان روستا تشکیل شده است که این افراد زیر نظر هلال احمر خراسان رضوی آموزش دیده اند.

وی همچنین درباره منع ورود شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند مانند فردوس و قائنات و ورود افراد آن شهر به مشهد، گفت: این تصمیم و جلوگیری از ورود افراد حاضر در این دو شهرستان زیر نظر ستاد مبارزه با کرونا در استان است و فعلاً منع مطلق رفت و آمد را نداریم.

در ادامه حجت‌الاسلام اسدالله اسدی اظهار کرد: هفته هلال احمر در سال جاری دو ویژگی خاص نسبت به سال‌های گذشته دارد، اولین مورد اپیدمی و فراگیری بیماری کرونا و دومین ویژگی تقارن این هفته با ماه مبارک رمضان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی افزود: طبق فرموده رهبری مبنی بر کمک مومنانه، جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در رزمایش مواسات و کمک مومنانه حضور فعالانه‌ای داشته است. همچنین با توجه به شرایط بیماری کرونا سعی شد تا با استفاده از فضای مجازی در زمینه کمک به مردم با استفاده از نیروهای خیر اقدام شود.

وی با بیان اینکه جلسات جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان زیر نظر ستاد تفسیر استان خراسان رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به بخش فرهنگی سایت هلال احمر از اقدامات شکل گرفته در این زمینه مطلع شوند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.