رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کارفرمایان موظف هستند وسایل حفاظت شخصی در اختیار شاغلان در کارگاه‌ها قرار داده و نحوه استفاده صحیح از آنها را نیز آموزش دهند.

کارفرمایان وسایل حفاظت شخصی در اختیار کارگران قرار دهند

به گزارش قدس آنلاین، فرشید وفا افزود: این الزام توسط کارفرمایان و با هماهنگی سازمان صنعت،  معدن و تجارت و دیگر سازمان های درگیر بحث سلامت، برای به حداقل رساندن شیوع کرونا وضع شده است.
وی اضافه کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا، اصناف غیر ضروری در راستای کنترل شیوع کرونا و سیاست گذاری کلان کشوری تعطیل شدند.
رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا در دو گام به اجرا درآمد، در گام اول محدودیت‌های بیشتری توصیه شد و برای محیط های کارگری که تجمع بالایی دارند حدود ۵۰ پروتکل دیگر نیز صادر شد.
وفا افزود: علاوه بر این غربالگری اولیه از شاغلان قبل از ورود به محل کار در قالب فرآیند تب سنجی، بررسی از لحاظ تنگی نفس، سرفه و درد عضلانی نیز انجام شد.
وی ادامه داد: کارفرمایان موظف هستند در صورت مشاهده موارد مشکوک در نیروی کار، آنها را به مراکز جامع سلامت برای بررسی دقیق تر ارجاع دهند.
رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین رعایت الزامات پیشگیرانه همچون شست و شوی دستها و رعایت بهداشت فردی برای قطع زنجیره انتقال بیماری توسط شاغلان به صورت خود مراقبتی و رعایت استانداردهای سازمان جهانی بهداشت الزامی است.
وفا افزود :یکی از راه‌های انتقال بیماری کرونا تماس با سطوح آلوده است و بر همین اساس گندزدایی سطوح و محیط کار روزانه و در دو نوبت ضروری است.
وی ادامه داد: واحدهایی که دارای آشپزخانه هستند با تهویه مناسب، باعث کاهش بار آلودگی ویروس می‌شوند و همچنین ضمن رعایت موارد بهداشتی باید مواد غذایی بسته بندی شده را در اختیار شاغلان قرار دهند.
رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید در محل کار وجود سیستم تهویه هوای مناسب، رعایت حداقل فاصله دو متر بین افراد و پرهیز از تجمع افراد و استفاده از ماسک ضروری شمرده شود تا خطر شیوع بیماری کاهش یابد.  
وفا افزود: متصدیان صنوف پر خطر همچون رستورانها و فست فودها تنها مجاز به ارسال غذای بیرون بر هستند و در حین تهیه غذا نیز باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.
وی ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، شکایت های خود را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ یا سامانه ۴۰۳۰ ثبت کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۶ هزار و ۴۱۸ را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۸۱ هزار و ۵۸۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان سه میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۵۲ نفر را بیمار کرده و جان ۲۵۲ هزار و ۷۴۵ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است.  یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۳۰۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.