رئیس کمیسیون سازندگان زیورآلات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: تولید نقره کشور که مورد پسند کشورهای حوزه خلیج فارس است، فقط در مشهد انجام می‌شود و ما توانسته‌ایم مطابق نیاز این افراد نقره را تولید کنیم.

مشهد، مهد تولید نقره مورد پسند کشورهای حوزه خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهدی لوحی رئیس کمیسیون سازندگان زیورآلات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد در حاشیه جلسه بررسی چالش‌های صنعت طلا و جواهر راه حل آن به کمک معین اقتصادی مشهد، گفت: زمانی که تولیدکننده کالایی را تولید می‌کند، به بازار مصرف نیاز دارد که بخشی از این بازار را صادرات تشکیل می‌دهد.

او افزود: درحال حاضر مجوز صادرات ۱۵۰ گرم طلا و نقره وجود دارد که ارزش این مقدار نقره حدود سه میلیون تومان است، در صورتی که یک کیلو زعفران اکنون بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

میزان صادرات نقره افزایش پیدا کند

رئیس کمیسیون سازندگان زیورآلات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد: درهمین راستا درخواست داده‌ایم که ۱۵۰ گرم به سه کیلوگرم افزایش یابد و با توجه به اینکه ما مهد تولید نقره در منطقه هستیم، هر مسافری که از حوزه خلیج فارس به ایران می‌آید و قصد خروج دارد، بتواند میزان سه کیلوگرم نقره را به همراه خود به کشور مقصد ببرد که اگر به میزان روزانه ۳۰ کیلوگرم صادرات نقره داشته باشیم، برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
لوحی با اشاره به اینکه متاسفانه بین دستگاه‌های متولی همگرایی وجود ندارد، بیان کرد: هیچ دستگاهی برای پاسخ به این درخواست مشخص نشده، اما این را می‌دانیم که متولی این کار خارج از استان قرار دارد و در همین راستا لازم است استاندار شخصا اقدام کند، زیرا بحث تولید نقره کشور که مورد پسند کشورهای حوزه خلیج فارس است، فقط در مشهد انجام می‌شود و ما توانسته‌ایم فرهنگ آن‌ها را شناسایی و مطابق نیاز این افراد نقره را تولید کنیم.

روزانه ۲۵۰ کیلوگرم نقره ساچمه‌ای در مشهد مصرف می‌شود

او با اشاره به ظرفیت تولید نقره در مشهد تصریح کرد: طبق آمار رسمی در مشهد روزانه ۲۵۰ کیلوگرم نقره ساچمه‌ای مصرف می‌شود؛ یعنی تولید بیش از تقاضا است که این آمار نشان‌دهنده ظرفیت بالا مشهد است و باید برای این تولیدات بازار مصرف وجود داشته باشد و بتوانیم آن را صادر کنیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.