مسئول واحد آوای رضوان از اجرای گروه‌های سرود این واحد به مناسبت ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ویژه برنامه «با نوای کاروان» در سطح شهر مشهد خبر داد.

اجرای گروه‌های سرود آوای رضوان در برنامه «با نوای کاروان» در سطح شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی ذبیحی بیان کرد: این اجراهای پاتوقی سرود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تمهیدات پیشگیرانه در دوران مقابله با ویروس کرونا به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در قالب ویژه برنامه با نوای کاروان زیر نظر سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در پنج شب، از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، در ۱۵۰ محله و ۸۸۸ نقطه شهری مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ۲۰ گروه آوای رضوان در قالب گروه‌های هشت نفره از نوجوانان مشهدی با استفاده از ماسک و دستکش هر شب، دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از اذان مغرب به افق مشهد در محلات مختلف این شهر مقدس به سرودخوانی می‌پردازند.
مسئول واحد آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: سرودهای «ماه خدا»، «زیارت از راه دور» و «سفره‌دار اهل بیت(ع)» به سبک آکاپلا با هدف بزرگداشت ایام ماه مبارک رمضان و میلاد فرخنده کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) و عرض ارادت به محضر امام رضا(ع) در شرایط فعلی جامعه توسط این مؤسسه در سال جاری تولید شده است که در این ویژه برنامه اجرا می‌شود.
ذبیحی به مولودی‌خوانی ویژه شب‌های عید و اجرای صلوات خاصه توسط ۲۰ مداح حاضر در ویژه برنامه با نوای کاروان به همت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در کنار اجرای سرودهای آوای رضوان اشاره و تصریح کرد: این ویژه برنامه با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در نقاطی که شهروندان مشهدی بتوانند آن را از پنجره و بالکن‌های منازل خود و یا در داخل خودروهای شخصی تماشا کنند، اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به تولید نماهنگ‌های مختلف و انتشار آن‌ها در فضای مجازی به مناسبت‌های ملی و مذهبی به‌ویژه ماه مبارک رمضان گفت: نماهنگی نیز به مناسبت میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) در این ایام توسط واحد آوای رضوان تولید و منتشر خواهد شد.
لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های واحد آوای رضوان را از طریق صفحه اینستاگرام این واحد به نشانی @avaye.rezvan و صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ دنبال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.