آخرین پیگیری و اخبار از وضعیت سیروس عسگری استاد دانشگاه صنعتی شریف بازداشتی در آمریکا، از پیگیری جدی برای بازگشت قطعی این دانشمند ایرانی به کشورحکایت دارد.

بازگشت دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا به کشور قطعی شد

قدس آنلاین: حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پیگیری خبرنگار فارس از آخرین وضعیت دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا اظهار داشت: سیروس عسگری استاد ایرانی دانشگاه شریف که چند سال پیش برای انجام کار تحقیقاتی از کشور خارج شد و با تهمتی زندانی شد که البته صحت نداشتن این تهمت در دادگاه آمریکا به اثبات رسید.

وی ادامه داد: اما متاسفانه بهانه دیگری برای این بازداشت دست و پا کردند و این بار مدعی شدند که این استاد ایرانی مسائل مهاجرتی را رعایت نکرده است و این تهمت هم صحت نداشت. امیدواریم که با رد این تهمت ها بهانه دیگری در کار نباشد و این استاد ایرانی آزاد شود.

سالارآملی تاکید کرد: البته پیگیری تمام این موضوع در اختیار وزارت امور خارجه است و ما هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حد خودمان با مسئولان همکاری خواهیم کرد و امیدواریم که موفق شوند و به آنچه که خواسته ما است، برسند.

*بازگشت سیروس عسگری قطعی شده است

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دو روزپیش در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر می رسد بازگشت ایشان قطعی شده و موانع و مشکلات از سر راه برداشته شده است. طبق توضیحات داده شده عسگری به آمریکا رفت و آمد داشته و تحصیلات او آنجا بوده، فرزندانش آنجا هستند و دارای ویزای توریستی است.همچنین بنابر آخرین اعلام کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازگشت سیروس عسگری قطعی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.