رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تاپایان امسال ۴۵۱ طرح نیمه تمام صنایع معدنی و غیر معدنی استان با پیشرفت بالای ۵۰ درصد تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

تکمیل ۴۵۱ طرح بالای ۵۰ درصدپیشرفت فیزیکی تاپایان سال جاری  در خراسان رضوی

   محمد رضا مس فروش در حاشیه بازدید  از کارخانه طلا و فراوری مس شهرستان بردسکن به خبرنگار قدس آنلاین گفت: تمام عزم و همت مسئولان براین است که این تعداد پروژه تاپایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی سرمایه گذاری دراین پروژه ها را  ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:  بخش عظیمی ازاین پروژه ها در منطقه ترشیز و شهرستان بردسکن است که نگاه و رویکرد ما با توجه به منویات مقام معظم رهبری جهش تولید و در حوزه بازرگانی و اشتغال است. 

مس فروش بیان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن  در حوزه معادن در استان ممتاز است و ضرورت دارد در حوزه بازرگانی و صنعت مورد توجه جدی قرار بگیرد. 

وی این خبر را هم داد که شرکت مس ایران در آینده نه چندان دور با اجرای یک طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی در منطقه بردسکن  در حوزه اکتشاف و استخراج و فرایند تولید  سرمایه گذاری  ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی انجام خواهد داد که این منطقه را به لحاظ اقتصادی متحول و زنجیره  ارزشمندی را ایجاد خواهد کرد.

مس فروش  همچنین گفت:  بیش از ۴۰ پروژه دیگر در استان وجود دارد که جواز تاسیس آنها صادر شده است ولی تاکنون  هیچ  عملیات اجرایی در آنها صورت نگرفته است.

وی منطقه بردسکن را دارای یک پیشینه اقتصادی در حوزه صنعت و معدن نام برد و اظهارداشت: امروز نام و آوازه این شهرستان در کل کشور به جهت موقعیت مناسب سرمایه گذاری برای صنعت گران شناخته شده است و در سفر اخیر وزیر صمت به این شهرستان موقعیت اقتصادی بردسکن تثبیت شد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی  با اشاره به بیماری کرونا و آسیب رساندن به واحدهای صنعتی و صنفی استان  گفت: بخشی از تامین اقلام بهداشتی به سازمان صمت گذاشته شد و درهمین راستا ۷۰۰ هزار ماسک اهدایی وزارت صنعت به استان تزریق شد و بین دانشگاههای علوم پزشکی استان توزیع شد. 

وی عنوان کرد: به لحاظ تولید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در استان هیچ گونه مشکلی نداریم و حتی به استان های دیگر نیز ارسال می شود. 

مس فروش افزود: به منظور تامین بخشی از خسارت ناشی از کرونا به واحدهای صنعتی و صنفی که منجر به تعطیلی شده اند علاوه بر تخفیف و مزایای بیمه ای و مالیاتی  ۷۵ هزار میلیارد تومان  در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اختصاص داده شده است که سهم استان ها ابلاغ شده است.  وی اظهارداشت: تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی و صنفی  به ازای هر کارگر به شرط عدم تعدیل نیرو ۱۲ میلیون تومان  می باشد که به کارفرما پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.