۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴
کد خبر: 703842

آرد جوی دوسر یکی از بهترین غلات است و می تواند استرس را کاهش دهد. این نوع از غلات سرشار از ویتامین E، روی و کربن هیدرونیت است.

قدس آنلاین: برای اینکه روح و جسم شما به آرامش برسد باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، چون تغذیه نقش مهمی در آرامش اعصاب دارد. غذاهایی وجود دارند که می توانند به سیستم عصبی ما کمک کنند ، مقاومت در برابر استرس را افزایش دهند و حتی باعث شوند که درست بعد از خوردن آنها احساس آرامش کنیم.

مواد غذایی که موجب آرامش می‌شود

مغزها و دانه‌های روغنی

مغزها سرشار از منیزیم هستند. زمانی که بدن ما با کمبود منیزیم مواجه باشد سطح انرژی نیز کاهش می‌یابد. بادام، فندق و دانه‌ها و مغزهای دیگر ما را از دام خستگی و افسردگی به ویژه افسردگی‌های فصلی می‌رهاند. علاوه بر این، دانه‌ها و مغزها منبع خوب ویتامین B1، B3، B6، B9 و B12 و مواد معدنی می‌باشند.

آرد جوی دوسر

آرد جوی دوسر یکی از بهترین غلات است و می تواند استرس را کاهش دهد. این نوع از غلات سرشار از ویتامین E، روی و کربن هیدرونیت است.

اگر شب ها به اندازه کافی نمی خوابید، بهتر است هر روز سه وعده از آرد جوی دوسر استفاده کنید تا مشکل بدخوابی شما رفع شود.

کرفس

کرفس حاوی مقدار زیادی پتاسیم،‌ ویتامین های C، ۱B و E است و تمام این مواد مغذی قابلیت مقابله با استرس را دارند. کرفس حاوی فیتوتوترینت یا مواد غذایی فیتو که به آنها فیتالیدوس نیز می گویند، است و به همین دلیل می تواند سیستم عصبی را آرام کند و به مغز آرامش ببخشد.

هشدار: بعد از مصرف مقدار زیادی کرفس، بهتر است که حمام آفتاب نگیرید چرا که این سبزی می تواند حساسیت شما به آفتاب را بالا ببرد.

شکلات تلخ

مصرف مقداری شکلات تلخ در رژیم غذایی می تواند به کاهش علائم اضطراب و استرس کمک کند. شکلات تلخ حاوی فلاونول است، آنتی اکسیدان هایی که به بهبود عملکرد مغز کمک می کنند.

فلاونول ها با بهبود جریان خون در مغز و افزایش توانایی مغز برای سازگاری با موقعیت های استرس زا به آرامش ما کمک می کنند و باعث می شوند بهتر بتوانیم با موقعیت های تنش زا که باعث اضطراب و سایر اختلالات خلقی می شوند، کنار بیاییم.

مصرف مداوم شکلات تلخ سطح هورمون های استرس مانند کاتکول آمین و کوتیزول را کاهش می دهد، در عوض با افزایش سطح انتقال دهنده عصبی سروتونین، آندروفین و دوپامین به کاهش استرس کمک می کند.

توجه داشته باشید شکلات کالری بالایی دارد بنابر این در مصرف آن زیاده روی نکنید.

میوه‌

میوه‌های تازه مثل موز و میوه‌های خشک مثل توت و انجیر و مواد غذایی حاوی امگا سه نظیر گردو و ماهی همیشه برای رفع خستگی توصیه می‌گردند، از مرکبات نیز غافل نشوید، خوردن مرکبات و استشمام بوی آنها نیز تاثیر معجزه‌آسایی بر رفع افسردگی دارد، بوی مرکبات مثل پرتغال، لیموترش و نارنگی روی مغز تاثیر گذاشته و استرس را رفع کرده و خواص ضدافسردگی دارد.

دل و جگر

این مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 هستند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین امکان افسردگی را بالا می‌برد. دل، قلوه و جگر برای رفع افسردگی مؤثرند.

تخم‌مرغ

زرده‌ تخم‌مرغ سرشار از کولین است. این ماده‌ مغذی برای عملکرد خوب مغز و سیستم عصبی ما مفید است. تخم‌مرغ همچنین حاوی تریپتوفان است که هورمون خوش اخلاقی شهرت دارد.

چای گیاهی

این چای آرامش دهنده است و می‌تواند دستگاه گوارش شما را در مواقع عصبی ، آرام کند. مصرف بابونه در هنگام نگرانی ، ضد استرس و اضطراب است.چای سبز نیز آمینواسید L-تیانین را برای بدن فراهم می‌کند و تمرکز و آرامش را برای بدن به ارمغان می‌آورد.پس یک فنجان چای گیاهی در روز، می‌تواند ضد استرس و اضطراب و در عین حال آرامش دهنده شما باشد.

عسل

خواص درمانی عسل بر هیچ کس پوشیده نیست اما شاید ندانید مصرف عسل تا چه اندازه برای آرامش ذهن و جسم مفید است. عسل حاوی مقادیر زیادی تریپتوفان است. این ترکیب باعث کاهش اضطراب و آرامش اعصاب شما می شود.

عسل همچنین سرشار از پتاسیم است که تسکین دهنده مغز و بدن است. پتاسیم برای آرامش سیستم عصبی به مقابله با اسیدها و هورمونهای استرس در بدن کمک می کند.

توت

توت ها حاوی مقدا زیادی ویتامین C و فلاونوئید هستند که توانایی بهبود سلامت مغز و رفع اضطراب را دارا می باشند. تمشک، بلوبری و توت فرنگی حاوی یک ماده شیمیایی به نام والپروئیک اسید هستند که به طرز چشم گیری در تثبیت روحیه نقش دارند. همچنین مطالعات نشان می دهند گوجی بری نیز می تواند به کاهش خستگی و استرس کمک کند.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.