در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی به حالت تعطیل درآمده است، برنامه تلویزیونی با قحطی سوژه رو به رو شده اند. از این رو با دعوت از میهمانان قدیمی به نوعی با آن‌ها خاطره بازی می‌کنند که در میان این اتفاق برخی حاشیه‌های بزرگ هم کشف می‌شود که با واکنش تند هواداران فوتبال در شبکه‌های اجتماعی همراه می‌شود.

اعترافات جنجالی مردان سیاه پوش در نیمه شب!

قدس آنلاین:  در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های ورزشی به حالت تعطیل درآمده است، برنامه تلویزیونی با قحطی سوژه رو به رو شده اند. از این رو با دعوت از میهمانان قدیمی به نوعی با آن‌ها خاطره بازی می‌کنند که در میان این اتفاق برخی حاشیه‌های بزرگ هم کشف می‌شود که با واکنش تند هواداران فوتبال در شبکه‌های اجتماعی همراه می‌شود.

یکی از این اتفاقات مصاحبه‌های چند داور در چند برنامه تلویزیونی بود که همزمان با پخش این برنامه‌ها موج شدیدی از اعتراض‌ها با اشتباه‌های هدفدار داوری در جامعه به راه افتاد که در نوع خود عجیب و بحث برانگیز بود، اظهارات جلال مرادی، علی خسروی، رضا کرمانشاهیان، محمدرضا اکبریان در برنامه‌های تلویزیونی کار را به جایی کشاند که حتی مربیان لیگ برتری هم وارد این جدال شدند تا یک جنجال بزرگ دیگر در دوران تعطیلات کرونایی راه بیفتد.

*از اخراج مجیدی و دایی تا برگزاری بازی جنجالی

جرقه اول این اتفاقات را جلال مرادی و علی خسروی زدند، جلال مرادی با بیان بخشی از خاطرات خود در ارتباط با اخراج جنجالی علی دایی، فرهاد مجیدی به بیان دلایل این دو اخراج در دوره زمانی خود اشاره کرد، همچنین درباره پیشنهاد رشوه از سوی برخی جریان‌ها برای تعیین نتیجه بازی‌های مهم حرف زد.

علی خسروی هم درباره قضاوت‌های جنجالی خود گفت. اما بیان یکی از خاطرات جنجالی اش سبب شد واکنش‌های زیادی ایجاد شود، خسروی درباره بازی استقلال تهران و استقلال رشت گفت: به دلیل بارش شدید باران فدراسیون دو بار زمان بازی را تغییر داد اما برای سومین بار به او اعلام کردند باید به هر قیمتی این بازی برگزار شود، حتی اگر فیل از آسمان ببارد!

علی خسروی در ادامه گفت: بارش باران به قدری زیاد بود که مرحوم ناصر حجازی به عنوان سرمربی استقلال رشت از وی خواست بازی را لغو کند اما به دلیل تأکید فدراسیون این کار را نکردم در صورتی که بازی در شرایط نامطلبی بود، با این حال یک پنالتی برای استقلال رشت گرفتم که گل شد و در نیمه دوم یک پنالتی برای استقلال تهران گرفتم که گل نشد و استقلال رشت بازی را برد، پس از آن مسئولان فدراسیون به من گفتند به جز تو هیچ‌کسی نمی‌توانست این بازی را برگزار کند!

همزمان با این خاطره‌گویی کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های تندی نسبت به علی خسروی داشتند اما اصل جنجال وقتی بود که شامگاه چهارشنبه رضا کرمانشاهیان و محمدرضا اکبریان در یک برنامه تلویزیونی دیگر از اشتباه‌های خود در دیدار فولاد – پرسپولیس و در دیدار استقلال - صنعت نفت آبادان در تلویزیون سخن گفتند!

*پنالتی اشتباه و درگیری در بیمارستان ارتش!

رضا کرمانشاهیان در ارتباط با بازی فولاد – پرسپولیس که یک پنالتی اشتباه به سود تیم فولاد گرفته بود گفت: شرایط به شکلی رقم خورد که من تا یک هفته نمی‌توانستم از خانه بیرون بیایم، همزمان با آن اتفاق مادرم در بیمارستان ارتش بستری بود که در همان اتاقی که مادرم بستری بود یک خانم دیگر هم بستری بود که همراهانش در زمان بازی به مادر من توهین می‌کنند که این اتفاق سبب درگیری شدید بین برادران من و پسران آن خانم می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت با بیان این خاطره از سوی داور دیدار فولاد – پرسپولیس هواداران پرسپولیس به شدت به این اتفاق اعتراض کردند و به اشکال مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند تا دوباره بحث بر سر آن پنالتی مشکوک داغ شود.

*اعتراف جنجالی اکبریان!

اما محمدرضا اکبریان نیز در این برنامه تلویزیونی خطاب به مجری برنامه گفت: هر داوری اعترافاتی دارد که من هم در همین زمینه باید اعتراف کنم در لیگ هفدهم در بازی صنعت نفت – استقلال کمک داور به اشتباه پرچم زد و گل سالم استقلال را مردود اعلام کرد، من به عنوان داور می‌توانستم اشتباهش رو تصحیح کنم اما اعتراض‌های زیاد فرهاد مجیدی سبب شده تا در تصحیح اشتباهش دچار فراموشی شوم!

هرچند مجری برنامه تلویزیونی این ماجرا را نشان دهنده شجاعت اکبریان دانست و تأکید کرد او شهامت به خرج داد تا این اعتراف را انجام دهد اما واکنش هواداران استقلال و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این ترتیب نبود.

حجم انبوه انتقادها نسبت به تصمیم اشتباه اکبریان به قدری زیاد بود که حتی فرهاد مجیدی هم به این موضوع واکنش نشان داد و با اشاره به اظهارات اکبریان این اشتباه را در ادامه اشتباهات مهندسی لیگ برتر دانست، هواداران باشگاه استقلال نیز به این مسئله واکنش‌های تندی نشان دادند تا یک جنجال جدید پایه ریزی شود!

از طرفی دیگر باشگاه‌های لیگ برتری دیگر نیز وارد این قائله جنجالی شدند و تأکید کردند اشتباهات داوری ضرر و زیان‌های فراوانی را به آن‌ها وارد کرده است و از این قبیل اشتباهات در فوتبال ایران کم نیست!

* داوران ممنوع المصاحبه شدند

همزمان با پخش اعترافات تلویزیونی داوران لیگ برتری، و افزایش تنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، کمیته داوران فدراسیون فوتبال به اکبریان و خورشیدی و کرمانشاهیان به خاطر مصاحبه‌های جنجالی تذکر داد و از آن‌ها خواست به هیچ وجه با رسانه‌ها و برنامه تلویزیونی مصاحبه نکنند.

همچنین کمیته داوران به عوامل زیرمجموعه این کمیته از جمله داوران تذکر داد از هر گونه مصاحبه در مورد بازی‌ها، افراد و ... خودداری کنند و هرگونه صحبت با رسانه‌ها و فعالان مجازی نیازمند هماهنگی با این کمیته است.

* رونمایی از فاجعه اشتباهات داوری!

شاید امروز متولیان فوتبال ایران اعترافات کرمانشاهیان و اکبریان را نماد شجاعت تلقی کنند و با تعریف و تمجیدهای پوشالی تصمیمات غلط آن‌ها را ماست مالی کنند اما این رونمایی از یک فاجعه و افتضاح در سیستم معیوب و فشل داوری در ایران است! ممکن است برخی مدعی شوند اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما از این قبیل اشتباهات در فوتبال ایران کم نیست، اشتباهاتی که اگر به درستی آنالیز شود مشخص می‌شود عمق فاجعه چقدر است. اعتراف دیر هنگام کرمانشاهیان و اکبریان به سهل‌انگاری و یقین به اشتباه در این برهه، چه سودی برای استقلال و پرسپولیس و هوادارانشان دارد؟ مگر با اعتراف آن‌ها امتیازهای از دست رفته یک باشگاه بر می‌گردد؟

این اعترافات تنها از یک فاجعه بزرگ رونمایی می‌کند که فوتبال ایران و داوری آن در چه وضعیت بغرنج و نابسامانی به سر می‌برد! حقیقت بزرگ این است که در کمیته داوران و ساختار مدیریتی وجود ندارد و گرنه یک داور به این سادگی نمی‌توانست با سرنوشت یک تیم بازی کند و مدتی بعد با آرامش خاطر بگویید اشتباه کردم!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.