۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
کد خبر: 703867

 عبدالله ویسی و ابراهیم صادقی روز پنجشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی هر دو به صراحت تأکید کردند: دو تیم لیگ برتری در شرایط کنونی به صورت گروهی تمرین می‌کنند ولی هیچ کسی سراغ آن‌ها نمی‌رود.

قدس آنلاین:  عبدالله ویسی و ابراهیم صادقی روز پنجشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی هر دو به صراحت تأکید کردند: دو تیم لیگ برتری در شرایط کنونی به صورت گروهی تمرین می‌کنند ولی هیچ کسی سراغ آن‌ها نمی‌رود. همان‌طور که ما دو نفر در جریان هستیم آن‌ها در حال تمرین گروهی و کار با توپ هستند بسیاری دیگر از اهالی فوتبال هم خبردارند اما انگار نه انگار که ستاد مبارزه با کرونا در ورزش انجام تمرینات گروهی را ممنوع اعلام کرده است!

در همین حال مهرزاد خلیلیان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش نیز مدعی است هر تیمی از قانون سرپیچی کند با محرومیت مواجه خواهد شد!

کاملاً پیداست برخی باشگاه‌ها با تمرین غیر قانونی به دنبال حفظ آمادگی خود برای شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر هستند، آن‌ها با علم بر این ماجرا که هیچ اراده ای برای مقابله با رفتارهای غیرقانونی در ورزش کشور نیست، بر اساس سلیقه شخصی بدون در نظر گرفتن قوانین کار خود را انجام می‌دهند تا این واقعیت برملا شود که در فوتبال ایران ساز و کار درستی حاکم نیست!

البته بدون تردید مقصر وضعیت نابسامان موجود در حوزه فوتبال متولیان این رشته ورزشی و مسئولان ورزش ایران هستند چون قدرت لازم برای تصمیم‌گیری قاطع را ندارند.

فدراسیون و سازمان لیگ به معنای واقعی کلمه از تصمیم‌گیری قاطع هراس دارند، چون می‌دانند اخذ هرگونه تصمیمی می‌تواند مدیریت متزلزل فوتبال ایران را با بحرانی بزرگ رو به رو کند، به همین دلیل با راه‌اندازی سریال امروز اعلام می‌کنیم، دائما در حال خرید زمان برای خود هستند تا شاید راه حلی برای تصمیم‌گیری پیدا کنند اما هیچ راهی به جز اخذ یک تصمیم معقولانه و منطقی نیست!

در این بین فشار بیش از اندازه یک تیم برای برگزاری مجدد مسابقات لیگ برتر نیز کم تأثیر نیست، تیم فوتبال پرسپولیس که حالا مدعی است قهرمانی حق مسلم آن‌هاست با ایجاد جَوی کاملاً هدفمند به دنبال این است که مسئولان فدراسیون را تحت فشار گذارد تا اگر بناست لیگ برتر تمام شود، نام آن‌ها به عنوان قهرمان اعلام شود، اتفاقی که سایر تیم‌های مدعی به شدت با آن مخالف هستند و مدعی‌اند با وجود ۹ بازی دیگر فدراسیون نمی‌تواند قهرمانی را به پرسپولیس تقدیم کند.

جدا از این بحث درگیری و کشمکش تیم‌های قعر جدولی و تیم‌های مدعی لیگ یک هم وجود دارد که آن هم کمتر از جدال بر سر تعیین قهرمان نیست، اما نکته اینجاست مدیریتی که باید تصمیم نهایی را اخذ کند که همه جوانب در آن دیده شود، در حال حاضر در فوتبال ایران وجود ندارد، فقدان مدیریت و ترس از تبعات یک تصمیم قاطع در سطح فدراسیون و وزارت ورزش سبب شده جدالی بی‌فایده همراه با یک دنیا حاشیه به وجود بیاید تا فضای رسانه ای کشور و شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارنظرهای مختلف و غیر اصولی شود چون کسی عقل تصمیم‌گیری ندارد.

با شدت گرفتن دوباره ویروس کرونا و آغاز موج دوم این ویروس در سطح کشور بسیاری از کارشناسان پزشکی و مسئولان ارشد ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان معتقدند خطر در کمین سلامت شهروندان جامعه است و پذیرش ریسک برگزاری بازی‌های لیگ برتر سلامت جامعه را با خطر جدی مواجه خواهد کرد؛ حالا باید دید یک نفر در این میان جرئت دارد تصمیم نهایی را اخذ کند تا جامعه فوتبال از یک بحران خود ساخته نجات پیدا کند یا همچنان باید شاهد دعواهای کلامی و جنگ‌های زرگری میان خانواده فوتبال در جامعه باشیم!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.