گیلان - سرپرست پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه استفاده از شیشه دودی تخلف محسوب می‌شود، از اجرای طرح برخورد با خودروهای شیشه دودی در محورهای برون شهری گیلان خبر داد.

اجرای طرح برخورد با خودروهای شیشه دودی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ جاور صفاری ،با بیان اینکه در فصل گرما برخی از رانندگان برای جلوگیری از تابش نورخورشید به داخل خودورها مبادرت به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه‌ خودرو می‌کنند، اظهار کرد: این امر علاوه بر اینکه سبب کاهش میدان دید راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و نیز تاریکی هوا می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند ناهنجاری‌ها را به دنبال داشته باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت کمی و درصدی اشاره نشده است، افزود: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشنان از فاصله سه متری قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و پلیس خودروهای متخلف را اعمال قانون و رانندگان ملزم هستند نسبت به رفع اثر اقدام کنند.

وی ادامه داد: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد این نوع از تخلفات در حوزه برون شهری رو به افزایش است که به همین علت طرح انضباط اجتماعی برخورد با تخلفات شیشه دودی در دستور کار قرارگرفته است.

سرپرست پلیس راه استان گیلان با اشاره به اینکه از این به بعد اجرای این طرح به صورت مستمر در استان ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۶۹۵ دستگاه خودرو به علت تخلف استفاده از شیشه دودی اعمال قانون شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.